Airbus 330 na sceni već 26 godina
Aug 15, 2023
Danas ponosno leti u floti Er Srbije, a krenuo je 1997. godine iz Tuluza u Francuskoj, iz Erbasove centrale (Toulouse Blagnac Airport) sa prvom registracijom F-WWCB, Airbus A330-200.
Dugolinijski širokotrupni avion namenjen korisnicima širom sveta na svim kontinentima, ekonomičan dvomotorac sa doletom do 13400 km u jedinstvenoj ekonomskoj klasi, ili u dve ili tri klase u zavisnosti od naručioca uspešno leti širom sveta kao i u floti Er Srbije a standardna je konfiguracija u dve ili tri klase sa kapacitetom 210-250 putnika.
Početno interesovanje je bilo za 49 potvrdjenih narudžbina i sa 85 opcionalnih, dok je 2000. godine Erbas dostigao interesovanje za čak 600 aparata. Koreanski Korean Air bio je prvi naručilac sa motorima Pratt and Witney PW4000, da bi se zatim prodavao u 3 varijante pogonske grupe PW4000, General Electric CF6-80E i Rolls-Royce Trent 700. Takodje je postavljena i cargo verzija A330-200F, kada je Etihad Airways dobio prvi primerak 2010. godine, sa nosivošću 65-70 tona plaćenog tereta i doletom 6000-7500 kilometara.
Putnička verzija -200 kao i prethodna -300 sa nesto kraćim doletom zbog dodate nosivosti srednjeg rezervoara, uspešno funkcioniše na svim meridijanima ,a u Evropi pored srpske Er Srbije ovaj tip letelice jos uvek lete Lufthansa, bugarski Guliver i turski Turkish Airlines, kao i u cargo verziji -200F madjarska vlada odnosno Wizzair, ili turski Turkish, dok neki prevoznici polako smenjuju ovu verziju sa modernijom tipa -800 i -900 neo, kao sto je portugalski Tap, španska Iberia, Air Europa, KLM ili francuski Er Frans.
Ovih dana je upravo naša Er Srbija izjavila da namerava da proširi svoju široko-trupnu dugolinijsku flotu sa još jednim, trećim primerkom ovog zahvalnog aviona.