Naslovna Vesti Istorija

Air Serbia će u određenoj meri redukovati planiranu mrežu linija u 2025.

Opensky

Jan 07, 2025

Air Serbia je ne tako davno najavila svoje prolećene odnosno letnje planove ekspanzije saobraćaja sa postepenim povećanjem tokom letnjeg reda letenja koji počinje krajem marta. Najveći broj dodatnih letova inicijalno je bio planiran za april kada je trebalo biti 151 nedeljnih polazaka iz Beograda, zatim dodatna 123 nedeljna polaska u junu i 137 polazaka tokom nedelje u julu. Kako navodi Ex-yu Aviation, dodatne frekvencije su obuhvatale skoro 50 aktuelnih ruta od jednog do čak 10 nedeljnih uvećanih polazaka

Nakon revizije operativnog plana mreže linija, doći će do znatne redukcije frekvencija, odnsono tokom aprila biće dodato 73 operativna leta, u maju 35 letova i svega 37 letova u junu uključujući i dodatnih 17 nedeljnih rotacija tokom jula 2025. Šta je razlog ove redukcije linija, nije konkretno poznato ali je verovatno da opšta geopolitička situacija, nedavna rezanja letova među kojim je i Air Serbia na ruskom tržištu (ukinut Soči i Kazanj) i moguća manja potražnja utiču na aktuelne rokade plana mreže u narednom letnjem periodu.

Tivat će biti uvećan za 4 nedeljna leta tako da će ukupno saobraćati sa 30 nedeljnih rotacija, Atina će saobraćati dva puta dnevno umesto 22 nedeljna leta, Beč je planiran da se uveća za 4 nedeljna polaska sa ukupno 17 nedeljnih polazaka umesto plnirana 3 dnevna leta. Neke destinacije u Mediteranu biće uvećane za neznatan broj frekvencija tako da će Barcelona imati 10 nedeljnih polazaka, Madrid 5 polazaka, Ankara 4 nedeljna polaska, Larnaka dva leta svakodnevno, dok će neke linije biti uvećane sa određenim brojem nedeljnih frekvencija među kojima su Malaga, Berlin, Brisel, Dubrovnik, Frankfurt, Heraklion, Pariz, St Petersburg, Ljubljana, Valencia, Cirih i Zagreb.

Nove najavljene Mediteranske linije, tokom sezone, već su i najavljene, a to je Firenca, Mikonos i Algero, dok su najavljeni letovi za Ibicu još uvek pod znakom pitanja zbog odobrenja slotova za određene dane. U dugolinisjkom saobraćaju linija za Guangdžou već ide dva puta nedeljno dok će Šangaj Pudong startovati 11. januara. Na tržištu SAD Njujork će verovatno saobraćati na dnevnom nivou, a Čikago sa 3-4 nedeljne frekvencije, što će se verovatno uskoro i precizirati dolaskom četvrtog dugolinijskog aviona u flotu A330, pa bi javnost možda mogla i da očekuje, bez ikakvh trenutnih naznaka, i liniju o kojoj se dosta govori a to je Miami, što ćemo moguće i saznati u nekom bližem periodu.