Air Serbia dobija i četvrti A330 u novembru
Oct 22, 2024
Jačanje postojećih linija bez velikih noviteta
Srpski nacionalni prevoznik Air Serbia u ovom trenutku pravi jednu uzlaznu prekretnicu u svojoj strategiji, može se primetiti, pre svega sa ambicioznom dugolinisjkom ekspanzijom, sa jačanjem Evropskih ruta, kompletnog produkta, ali i sa jačanjem flote uključujući buduće planove razvoja, gde se mogla istaći i podrška ogromnom projektu EXPO 2027 prilikom čega su uostalom i ofarbani aktuelni Airbus 330 i sledeći koji dolazi. Kako je najavio prvi čovek kompanije Jirži Marek u svom nedavnom intervjuu za prestižni Centar za Avijaciju (CAPA), pre par nedelja je dobijen i treći primerak širokotrupnog aviona Airbus A330-200, dok se četvrti avion očekuje već uskoro, krajem novembra u floti kompanije. Avion je još uvek u Dizeldorfu na pripremnom procesu, pripadao je kao i prethodnik belgijskom operatoru Air Belgium i imaće unutrašnjost kabine po prethodnom standardu.

Kompanija je iskoristila priliku zaostale tražnje na tržištu i nakon pandemije se pripremala za brz rast mreže i operacija te je promptno uvela nova odnsono tradicionalno tražena tržišta Španije, Italije i Grčke, otvaranjem 40 novih destinacija uz unapređenje usluge. Kompanija postavlja ciljeve, i krtakoročne i dugoročne, međutim razvoj flote uslovljen je, i globalno poremećenim lancima snabdevanja, ograničenjima isporuke rezervnih delova, problemima sa motorima, nedovoljnim brojem radne snage, ali i zagušenim vazdušnim prostorom, vrmenskim prilikama u zavisnosti od doba i područja kao i drugim faktorima.
Jačanje flote i povećanje frekvencija linija
Kompanija vrlo pažljivo pravi strategiju razvoja, pre svega srednjelinijske flote, sa jedne strane postoji rast flote A320 a sa druge strane postoji regionalna osnova tipova ATR72, jaz između kapaciteta sedišta, od 180 i 72 sedišta je priličan, tako da je potrebno popuniti tu sredinu efikasnim avionom uskotrupnog srednjelinijskog tipa. U ovom trenutku to je još uvek Airbus model A319 koji polako gazi svoje resurse i godine, te je kompanija pristupila nabavci modela Embraer E195 u „dry-lease“ konceptu prilikom čega su angažovane sopstvene posade, navodi takođe Jirži Marek.

Nedavno je u Beogradu organizovana promocija Embraer modela nove generacije E195-E2 sa izuzetnim performansama i efikasnom operativnom nametljivošću, pa verovatno da u budućnosti možemo očekivati u kompanijskoj familiji ovog modernog, pouzdanog štedišu.
Dolaskom novih širokotrupnih aviona tipa A330-200 egzistiraju i planovi proširenja mreže i ukupnog interkontinentalnog saobraćaja, pri čemu je Kina definitivno ključno tržište. Air Serbia je nedavno uvela i drugi direktni kineski let za Guangdžou a sledeća destinacija biće Šangaj Pudong 11. januara 2025. i pri tome kompanija očekuje jedno jačanje i čvrstu postavku dugolinijskog saobraćaja pri čemu se, osim eventualno najavljene linije za Majami u sledećoj godini i ne očekuju noviteti. Sva predikcija aktuelne postavke širokotrupne flote ide na optimizaciju tržišta SAD i na svakako jačanje odnosno proširenje kineskog sa pojačanjima frekvencija.

Ono što je veoma bitan momenat u strategiji srpskog nacionalnog prevoznika, jeste da se kompanija pokazala kao veoma agilna i vrlo fleksibilna u reagovanju na sve prilike na tržištu, gde je usled raznih fluktuacija unutar Evrope dolazilo do promptnog delovanja na određene prilike pri čemu je kompanija i danas pozicionirana na određenim destinacijama. Jedan broj aviona čine iznajmljeni avioni na bazi wet-lease aranžmana, kao što je recimo Get Jet iz Litvanije, ili bugarska Bulgaria Air, ali ti avioni izuzetno podržavaju razvoj i premošćenje do modifikovane flote i adekvatne operativne ponude.
