Naslovna Vesti Istorija

Air Serbia prevezla preko 3,8 miliona putnika od januara; uskoro i četvrti A330 u floti

Opensky

Nov 06, 2024

U oktobru prevezeno 381.386 putnika

Air Serbia je za prvih 10 meseci ove godine prevezla gotovo 4 miliona putnika što je izvanredan rezultat od svog početka poslovanja pod aktuelnim brendom za čitavu deceniju, sa uvećanjem od 7% u odnosu na prošlu godinu. Tokom oktobra prevezeno je 381.386 putnika što je opet uvećanje od 4% u odnosu na isti period 2023. godine, dok je u isto vreme unapređen i operativni performans sa kompletiranim 4071 letom. Kao i do sada, najpopularnije destinacije u regionu bili su Tivat i Podgorica, a pored Ciriha, Pariza i Amsterdama koje su i najstabilnije rute, uspeh su pokazale i linije za Larnaku i Atinu. Pre samo nekoliko dana kompanija je objavila i još jedan novitet, a to su i buduće linije u Mediteranu za Ibicu, Mikonos i Olbiu koje će verovatno saobraćati samo tokom letnjeg perioda sa po dve nedeljne frekvencije.

Velike ambicije u dugolinijskom saobraćaju, tržište Kine i SAD glavni stubovi, Peking sledeća destinacija, uskoro i četvrti A330

Dolaskom trećeg, a uskoro i četvrtog širokotrupnog aviona A330-200 u flotu, kompanija postepeno ostvaruje zamisao stabilizacije i proširenja aktuelnih i budućih tržišta odnosno linija. Let za Tjanđin će prestati sa saobraćajem, dok je pre nešto više od mesec dana pokrenuta i značajna linija za Guangdžou, uz to je formirana i regionalna prodaja u tom delu Kine uz pojačanu saradnju sa kompanijom China Southern koja takođe obavlja saobraćaj za Guangdžou. Već 11. januara se očekuje i pokretanje nove značajne destinacije u Kini, let za Šangaj koji će biti druga kineska ruta (obzirom na zatvaranje Tjanđina). Linija za Guangdžou, treba napomenuti, pokazala je vrlo solidan rezultat od svog pokretanja sa relativno visokom popunjenošču kabine (preko 75%) obzirom na sezonalnost i početak linije, i sa strukturom putnika, gde su osim turističkih zabeleženi i poslovni putnici, ne samo iz regiona, već i iz Zapadne Evrope koji tranzitiraju preko Beograda, naveo je prvi čovek kompanije Jirži Marek a prenosi beogradski Ex-Yu aviation.

Air Serbia je takođe nedavno i nagovestila moguće širenje u Kini pokretanjem i treće linije za Peking koji bi bio pre svega zamena za Tjanđin ali i proširenje ponude namenjeno tržištima Balkana i čitave Evrope uzimajući u obzir otkazivanje ili smanjivanje letova mnogih evropskih operatora ka Kini, čime je Air Serbia pokazala agilnost i savršenu predikciju operativnog delovanja na tršištu.

Narednog leta bi trebalo očekivati 15 operativnih nedeljnih letova u dugolinjskom saobraćaju, odnosno svakodnevne frekvencije za Njujork, tri nedeljna polaska za Čikago, po dva polaska za Guangdžou i Šangaj, kao i mogući početak letova za Peking.  U ovom trenutku nema zvaničnih potvrda o najavljenoj liniji za Majami, međutim, u zavisnosti od optimizacije flote A330, ne bi bilo isključeno da se ova destinacija obelodani tokom proleća 2025.