Air Serbia razmatra dalje proširenje dugolinijske flote
Jun 17, 2024
Air Serbia aktuelno poseduje u dugolinijskoj floti dva lizovana širokotrupna aviona tipa Airbus A330-200 (YU-ARB i YU-ARC) sa planom vrlo skorog uvećanja trećim avionom ovog tipa već krajem sledećeg meseca i četvrtog početkom oktobra, kako se predviđa. Kompanija pod ovim brendom posluje već čitavih deset godina i ako se uzme u obzir neka vrste tradicije interkontinentalnog saobraćaja na ovim prostorima, misleći se naravno na nekadašnjeg prevoznika bivše Jugoslavije JAT, onda ambicije ubrzanog rasta imaju svoj smisao, naravno uz izuzetan rast regionalnog i evromediteranskog saobraćaja. Air Serbia predviđa svojim budućim poludecenijskim planom rapidno proširenje interkontinentalnih tržišta sa čak dupliranom flotom širokotrupnih aviona što bi značilo osam aviona u porodici tokom narednih pet godina. U ovm trenutku „dugo-prugaški“ saobraćaj obavlja se ka SAD, odnosno Njujorku i Čikagu, kao i ka Kini odnosno Tjanđinu, a vrlo verovatne najave potvrđuju očekivanja za povećanje postojećih frekvencija u SAD i pokretanje nove linije za Majami, dok bi sa druge globalne strane trebalo da se iniciraju linije za Šangaj i Gvangdžou, kao deo aktuelnog plana.
Obzirom da kompanija planira, pre svega unificiranje brenda i kabine A330 flote, sa identičnim sedištima i kompletnim sadržajem (avioni koji bi trebalo da stignu poseduju interijer Etihadovog brenda koji je i bio prethodni operator, odnosno belgijski Air Belgium), i da će aktuelna dva aviona ubrzo otići na planiranu rekonfiguraciju kabine, možemo verovatno očekivati zaokružeu flotu na proleće sledeće godine kada je i planiran let za Majami. Ono što se nezvanično najavljuje, a tržišno može svakako imati izuzetnog smisla jačanjem fokusa u regionu jugoistočne Evrope i Balkana, jeste otvaranje novih tržišta, mogućih letova za Seul u Koreji ili drugih kineskih ruti uz jačanje kargo operacija, odnosno novih linija u Americi, moguće za Vašington, San Francisko i Boston obzirom na dobre code-share relacije sa američkom kompanijom JetBlue unutar severno-američkog tržišta.
U regionalnom saobraćaju Air Serbia apsolutno dostiže svoje ciljeve dupliranja flote i frekvencija, a nedavnim dolaskom i desetog jubilarnog aviona tipa ATR72-600 u flotu, postiže plan regionalne dominacije na kratkim relacijama, kao što je i CEO kompanije Jirži Marek naveo da je obnova turbo-prop flote jedan od ključnih ciljeva, kao i standardizacija flote novijim avionima serije 600, prosećne starosti 9 godina, čime je i unapređena operativna efikasnost.
Kod Embraer flote stvari se takođe unapređuju pa je osim dva lizovana bugarska aviona tipa E190, u potvrđenoj najavi dolazak i sledeća dva aviona modela E195 kojima će upravljati posade Air Serbije, prethodno regrutovane i sistematizovane za kontinuitet operacija ovog tipa, što bi verovatno i značilo da je kompanija u razmatranju transformacije na Embraer efikasnusrednjelinjsku flotu tokom vremena, naravno modernijih i novijih modela tipa E195-E2 koji su i nedavno uspešno predstavljeni na samitu avijacije jugositočne Evrope u Beogradu, prilikom čega su predstavnici Embraera potvrdili posvećenost i značaj buduće jače saradnje sa srpskim avio-prevoznikom.