Naslovna Vesti Istorija

Avion SAS-a morao nepredviđeno da sleti zbog neprijatnosti, živi miš u kabini

Opensky

Sep 23, 2024

Avion Skandinavske kompanije SAS Scandinavian Airlines, Airbus A320neo (registracije SE-DOX) na letu SK4683 iz Osla za za Malagu u Španiji, je 18. septembra morao pod posebnim okolnostima da izvrši nepredviđeno sletanje i preusmeri avion u Kopenhagen zato što je tokom leta i serviranja obroka putnicima od strane kabinske posade, pronađen živi miš u obroku putnika! Dotični putnik je prokomentarisao na društvenoj mreži svoje iskustvo na letu sa „Verovali ili ne“ i napisao da je žena koja je sedela pored njega prilikom otvaranja kutije sa hranom zatekla zivog miša koji je momentalno iskočio i krenuo da beži. Zbog opasnih okolnosti ukoliko su bilo kakvi glodari zatečeni na avionu , posada je odmah zataržila „emergency“ sletanje u Kopenhagen iz bezbednosnog razloga.

Po sletanju u Kopenhagen SAS je potvrdio promenu na novi avion (registracije SE-ROR) koji je dalje putnike dovezao bezbedno na odredište sa izvesnim zaostatkom u vremenu. Portparol kompanije je izjavio da su preduzete procedure za ovakve slučajeve kod snabdevača keteringom da ne bi došli u istu neprijatnu i nepopularnu situaciju. Putnici su prihvatili neprijatnu situaciju bez panike i stresa, kao i kašnjenje od par sati zbog prinudnog sletanja, ali loše iskustvo za kompaniju svakako ostaje.

Ovakve neprijatne i čak opasne situacije, misli se u tehničkom smislu jer glodari nikako ne bi smeli biti u samom avionu ili tehničkom odeljku zbog opasnosti presecanja raznih kablova ili kontakata, pa su u tom slučaju, kao i pre nekoliko godina u Londonu i još nekim destinacijama poput Abu Dabia, inženjeri i mehanićari bili u situaciji da pregledaju detaljno čitave avione do lociranja miševa. Putnici se naravno u tom slućaju smeštaju u drugi avion, avioni kasne, tranzitni putnici gube tranzitne veze a kompaniju to recimo košta, kao British Airways svojevremeno oko 300.000 eura. Da li će kompanije upošljavati i mačke u tehničkim delovima kompanija za ovakve slučajeve, ostaje da vidimo u budućnosti.