Kineski regulator CAAC odobrio interkontinentalne linije
Oct 22, 2024
Kineski prevoznici u ekspanziji ka Evropskim destinacijama
CAAC (Civil Administration of China) odnosno glavni kineski vazduhoplovni regulator odobrio je kineskim kompanijama određeni, različiti broj dugolinijskih letova za treći kvartal ove godine, ali izvestan broj letova još uvek nije ažuriran u rezervacionim sistemima, što bi značilo da su verovatno određene frekvencije podložne mogućim promenama. Takođe se napominje i odobrenje Beloruskoj nacionalnoj kompaniji Belarus Airlines za 1 nedeljni let na liniji Minsk- Urumqi
Air China
Peking- Kairo 4 leta, Peking-Pariz- Alžir 4 leta (5. vazduhoplovna sloboda, sa pravom prodaje mesta na sektoru Pariz- Alžir), Peking- Urumqi- Tbilisi 3 leta, Urumqi- Tbilisi 4 leta
China Eastern
Šangaj- Bukurešt 7 letova, Šangaj- Kairo 4 leta, Šangaj- Kazablanka 7 letova, Šangaj- Dablin 4 leta, Šangaj- Edinburg 4 leta
China Southern
Guangdžou- Bukurešt 4 leta, Guangdžou- Riad 5 letova, Wuhan- Guilin- Melburn 1 let
Juneyao Airlines
Šangaj- Tijuana- Mexico City 4 leta
Loong Air
Hangdžou- Bukurešt 3 leta
Shanghai Airlines
Šangaj- Melburn 7 letova
Šangaj- Marsej- Kazablanka 5 letova
Da podestimo da je srpski nacionalni prevoznik Air Serbia, nedavno pokrenula liniju iz Beograda za Guangdžou, pored već aktuelne linije za Tjanđin, dok je linija za Šangaj (Pudong PVG) planirana za 11. januar 2025. Kineski operator Hainan Airlines već leti iz Beograda za Peking (Capital), China Southern je nedavno pokrenula dva nedeljna leta na liniji za Guangdžou, a kako se nagaoveštava, sledeći kineski prevoznik bi mogao biti Xiamen na liniji za Fujian. Pored primetnih restrikcija i ukidanja određenih letova evropskih kompanija ka kineskim destinacijama, jedino za sada Air Serbia i Finski Finnair (povećava Šangaj sa 3 na 4 nedeljna leta) pojačavaju svoje operacije, uz naravno još uvek određeni broj postojećih linija ka Kini i ostalih evropskih prevoznika.