Ruski Aeroflot namerava da kupi cargo avione B737 zbog rezervnih delova
Dec 23, 2024
Aeroflot namerava da kupi pet cargo aviona tipa Boeing 737-800BCF koji će biti upotrebljeni zbog rezervnih delova i daljeg korišćenja ostalih aviona tog tipa u floti. Ovo bi, kako se navodi, trebalo da unapredi održanje i plovidbenost flote B737 jer je zbog zapadnih sankcija onemogućeno direktno snabdevanje i nabavka delova za flotu Boeing i Airbus. Kompanija pregovara nabavku pet aviona tipa Boeing 737-800BCF od osiguranika raspoređenih u grupi Volga-Dnepr, odnosno ispostave Atran Airlines. Atran Airlines, kako navodi ch-aviation, trenutno poseduje flotu od 6 aviona ovog tipa prosečne starosti 21,9 godina mada su svi prizemljeni na aerodromima Vnukovo i Shermetievo u Moskvi. Avioni su registrovani na državni registar Bermuda (VQ) i bili su vlasništva irskog lesora AeroCap mada je to povučeno nakon početka sankcija a vlasništvo su preuzele osiguravajuće kuće.
Dok prava na korišćenje aviona pripadaju kompaniji Atran Airlines (grupa Volga-Dnepr), Aeroflot namerava da prenese vlasništvo odnosno plovidbene sertifikate na svoj registar. Obzirom da su avioni fizički već u Rusiji, kupovina bi trebalo da bude izuzeta od bilo kakvih sankcija, navodi portal Aerotime. Prema ekspertskim mišljenjima koje citira ruski Kommersant, šanse Aeroflota da dobije nagodbu sa osiguravajućim kućama su mnogo veće od Atran Airlines-a koji je trenutno neaktivan u operacijama. Ukoliko bi osiguravači pristali na puno vlasništvo 5 aviona B737, Aeroflot bi apsolutno postao vlasnik tih aviona., a ukoliko bi ova planirana transakcija bila i kompletirana, rezervni delovi sa aviona pomogli bi revitalizaciji svih 42 aviona tipa B737-800 Aeroflota.
Nestašice rezervnih delova zadaju glavobolje ruskim operatorima koji poseduju avione zapadne proizvodnje zbog aktuelnih sankcija, te su mnogi primorani da koriste nekonvencionalne procese kako bi svoje flote, najvećim delom Airbus i Boeing održali aktivnim u saobraćaju. U isto vreme ruski proizvođači Suhoi i Tupoljev povećavaju proizvodnju civilnih aviona kako bi tržište, pre svega u zemlji, bilo zadovoljeno potrebama. Od početka rusko-ukrajinske krize 2022. godine, se smatra da je Aeroflot nabavio preko 100 komercijalnih aviona zapadne proizvodnje, bilo da se koriste u linijskom saobraćaju ili za kanibalizaciju radi pokrivanja drugih aviona rezervnim delovima.