Ryanair poziva EU na reformu i slobodan razvoj avio-saobraćaja
Jan 02, 2025
Ultra low-cost prevoznik i najveći evropski operator po broju prevezenih putnika Ryanair, je pozvao Vlade EU na usvajanje politike koja promoviše rast avijacije, turizma i povećanja radnih mesta u novogodišnjem obraćanju. Ryanair takođe ističe i neuspehe u politici avio-saobraćaja poslednjih godina, pa iz toga i predlaže određene ključne reforme koje bi unapredile avijaciju i razvoj tržišta.
Ukidanje taksi za avio-saobraćaj je prva stavka koju ističe irski low-coster pozivajući se na uspešne korake Švedske i Irske, navodeći da ukidanje taksi u okviru civilne avijacije, podstiče rast samog saobraćaja i turizma, dok se neke zemlje poput Velike Britanije, Francuske i Nemačke suočavaju sa padom saobraćaja zbog visokih poreza odnosno specifiranih taksi kroz karte putnika.
Smanjenje naknada u kontroli letenja (ATC fees) uzimajući u obzir da su troškovi preleta i kontrole letenja narasli nakon pandemije covid-a izvan aktuelnih usluga, pa se tako i poziva na smanjenje nakanada po uzoru na američke procedure, radi poboljšanja pristupačnosti i efikasnosti protoka saobraćaja.
Rešavanje problema u kontroli letenja što uključuje i predloge potpunog popunjavanja letova jutarnjih talasa, kao i zaštitu preleta tokom štrajkova kontrolora letenja uz deregulaciju i uvođenje konkurencije u kontroli vazdušnog saobraćaja.
Ukidanja ograničenja rasta saobraćaja čime bi se oslobodio razvoj tržišta i aerodroma, pri čemu Ryanair recimo navodi zastarelo ograničenje od 32 miliona putnika na aerodromu u Dablinu radi otključavanja potencijala regionalnog rasta.
Izvršni direktor kompanije Majkl O Liri naglašava ispred kompanije potrebe promene politika i deregulacija radi rasta i revitalizacije Evropske ekonomije koja bi civilnim avio-saobraćajem omogućila podsticaj održive povezanosti i turizma, sa kritičkim odnosom prema Evropskim izjavama o nesvrsishodnom rastu, o značaju ukidanja taksi i povratku na principe slobodnog kretanja građana širom Evrope, kao i odobravanjem nisko-tarifnim prevoznicima da se razvijaju i učine napredak, dok Ryanair predstavlja ambciozni plan rasta kompanije koji ključuje porast broja putnika sa 200 na čak 300 miliona godišnje tokom naredne decenije uz podršku isporuka 350 novih Boeing aviona obzirom da je kompanija dosledna jedinstvenim tipom flote.