Naslovna Vesti Istorija

Švajcarski Edelweiss u saobraćaju od 1996.

Opensky

Feb 11, 2025

Švajcarska kompanija Edelweiss, danas deo Lufthansa grupe, započela je saobraćaj u februaru 1996. godine, a osnovao je tour-operator Kuoni Reisen i biznismen Niklaus Grob u oktobru 1995. godine. Kompanija je započela poslovanje sa tada jednim avionom tipa Mcdonell Douglas MD-83 (reg. HB-IKM) kapaciteta 162 sedišta na liniji Cirih-Pafos-Larnaka, a kompanijski kod brojeva letova je postavljen kao „WK“. Tokom vremena kompanija je dodala još dva aviona istog tipa u flotu (reg- HB-IKN i HB-IKP),  a letovi koji su bili orijentisani (kao i danas) na turistička putovanja prošireni su na Baleare, Kanarska ostrva, Portugal i Tunis.

U januaru 1999. Edelweiss dobija svoj prvi, od tri aviona, Airbus A320 kapaciteta 172 sedišta i započinje novu fazu modernizacije kompanije, da bi danas u floti bilo prisutno 14 aviona ovog tipa. Dugolinijski saobraćaj započinje u novembru 2000. godine nakon dolaska prvog širokotrupnog aviona Airbus A330-200 kapaciteta 313 sedišta ekonomske klase povezujući Cirih sa egzotičnim destinacijama, odnosno Kubom, Dominikanom, Meksikom i Maldivima. Ovaj avion je služio do decembra 2016. godine, dok je 2011. stigla produžena, takođe dvomotorna, nešto novija verzija A330-300 kao unapređenje flote. Ovi avioni danas lete u oviru Lufthansa grupe, za nemačku kompaniju Eurowings Discover.

Swiss Air Lines preuzima Edelweiss u novembru 2008.

U novembru 2008. kompanija biva prodata najvećem švajcarskom operatoru, kompaniji Swiss Air Lines International, da bi i danas letela kao deo Lufthansine grupe. Koncept kompanije Edelweiss je fokus na turistička putovanja, otvarajući rute do pojedinih destinacija gde Swiss ili Lufthansa ne lete ili nemaju ciljnu grupu putnika. Međutim, Edelweiss je svakako prisutan i na mnogim svetskim, ali pre svega evropskim aerodromima, uključujući i Beograd, kao dopuna saobraćaja Swiss-a održavajući operacije pod „LX“ brojem leta.

Ekspanzija saobraćaja i flote Airbus 350

Danas Edelweiss leti na 93 destinacije (sa sedam novih planiranih linija) u 37 zemalja sveta, a jedan od važnih fokusa operacija je i tržište SAD i Kanade. Kompanijska flota sadrži 14 uskotrupnih aviona tipa Airbus A320 kapaciteta 174 sedišta, i 5 širokotrupnih dugolinijskih aviona tipa Airbus 340-300 kapaciteta 314 putnika koji će tokom vremena biti zamenjeni novom tehnologijom sa 6 poručenih aviona tipa Airbus A350-900 čiji bi prvi primerak trebalo da stigne u Cirih maja 2025. godine, dok je prva grupa pilota započela obuku u centru Opfikon Lufthansa Aviation Training Switzerland nedaleko od Ciriha. Dolazak ovog tipa aviona u flotu smatra se prekretnicom daljeg poslovanja kompanije a prvi letovi trebalo bi da krenu već leta 2025. ka određenim destinacijama, pre svega u SAD.