Naslovna Vesti Istorija

Wizz Air će redukovati saobraćaj u regionu tokom zimske sezonalnosti

Opensky

Oct 17, 2024

1.922.568 rasoloživih sedišta, 13,9% manje nego prošle zime

Ove zimske sezone koja kreće u nedelju 27. oktobra, pa sve do 29. marta 2025. niskobudžetni Wizzair će donekle optimizovati svoje letove sa verovatnim održavanjem nivoa mesta, obzirom na tekuće probleme sa smanjenom flotom iz tehničkih razloga i remonta motora Pratt&Whitney koji uslovljavaju jačanje operacija, a Wizz Air predviđa da će tokom 2025. biti prizemljeno 35 aviona usled pregleda motora., što će omogućiti rast obzirom da ovaj lowcoster nije imao nikakvog povećanja kapaciteta tokom ove godine. Kompanija će u regionu ponuditi 1.922.568 mesta za prodaju što je niže za oko 13,9% u odnosu na prošlu godinu, dok će operacije biti smanjenje u proseku za oko 7,3%, a kapaciteti ipak biti povećani u odnosu na prethodni period.

U narednoj sezoni se ne očekuju neka veća povećanja kapaciteta odnosno frekvencija, osim Sarajeva gde ću krenuti nova linija za Rim (Fiumicino), odnosno povećanje kapaciteta na liniji za London (Luton), i sa projektovanim rastom od 242,5% odnosno sa 52.120 dodatnih sedišta, dok ćeTuzla povećati kapacitete za 18,4%. Osim Srbije i Makedonije, na drugim tačkama regiona očekuje se povećanje frekvencija na aktuelnim linijama ili povećanje kapaciteta većeg aviona odnosno tipa A321, dok će Banja Luka ostati na gotovo istom nivou, sa blagim padom kapaciteta od 2,4% manje raspoloživih sedišta. Skoplje smanjuje kapacitet za oko 20% (171.108 manje sedišta) dok Ohrid očekuje smanjenje za 16,7% (11.826 manje sedišta).

Beograd smanjen za 19,3%, Niš za 56,3%

Beograd će tokom naredne zimske sezone biti afektovan situacijom usled redukcije ukupnog kapaciteta za 19,3% sa smanjenim brojem sedišta (146.112 mesta), dok će Niš biti više nego prepolovljen sa smanjenim brojem mesta za 56,3% odnosno za 51.024 manje sedišta nego prošle zimske sezonalnosti. Ljubljana će biti redukovana sa 38,6% manje kapaciteta (14.962 mesta) i jednom linijom manje, dok Podgorica očekuje porast raspoloživih mesta za 16% odnosno 13.088 mesta.

„Pratt&Whitney je ciklus kroz koji moramo da prođemo, verovatno je došlo do dna pa će doći i do poboljšanja. To će se nastaviti i u narednih nekoiliko godina, i želimo da sagledamo ovo pitanje i postavimo osnove po pitanju osoblja i infrastrukture što će davati rast u budućem periodu. Ono što učimo iz upravljanja biznisom je ono što je zaista važno, a to je sposobnost prilagođavanja.“ Izjavio je Jožef Varadi CEO kompanije, a prenosi beogradski ex-yu aviation.