Air Serbia ostvarila rekordni profit 40,5 miliona eura
Mar 17, 2024
Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia je ostvarila rekordni profit za prošlu godinu od 40,5 eura bez državnih subvencija, i potvrdila trend unapređenja poslovanja i proširenja mreže, potvrdila je kompanija i resorni Ministar Goran Vesić. Kompanija je ostvarila, kako je i naveo Ministar Vesić, ovako dobre rezultate zahvaljujući uvođenju preko 20 novih destinacija u protekle tri godine, i „na taj način, srpska nacionalna avio-kompanija je nastavila sa pozitivnim trendom poslovanja i praktično zabeležila dvostruko veći profit u poređenju sa 2022. godinom“.
Kompanija je, prema preliminarnim rezultatima, zabeležila prihod od 627,9 miliona eura, sa premašenim brojem od 500 miliona eura po prvi put od kada i posluje pod ovim brendom, od 2013. godine, a glavni benefit ovih rezultata je odsustvo državnih subvencija. Plan razvoja je vrlo ambiciozan, regionalna flota tipa ATR72-6 je unapređena sa trendom jačanja, a dugolinijski saobraćaj u punom zamahu očekuje, kako je i najavljeno, dva dodatna širokotrupna aviona tipa Airbus A330-200 koji bi trebalo uz postojeća dva da ojačaju mrežu duge pruge ka SAD i Kini.
U regionu je novitet linija za Mostar koja uz Sarajevo i Banja Luku jača regionalno prisustvo i promet tranzita, uz sezonsko povećanje ferkvencija za Dubrovnik i Split. U čarter saobračaju novitet je linija za Marsa Alam, ali i ukidanje letova za Marsej, Keln, Firencu, Keln i Kairo. Tržište Portugala i Španije pokazali su izvanredne rezultate uključujući i novu liniju za Porto od prošle zime. Veliki hendikep u strategiji afektovao je nedavni incident sa lizovanim avionom grčkog Marathon Airlines-a pri čemu je kompanija otkazala sve aranžmane sa ovim operatorom i verovatno nastavlja sa konceptom wet-lease opcije za održavanje i unapređenje saobraćaja na drugoj strani, a da li će to biti flota Embraer koja se svakako pokazala operativno najoptimalnija za potrebe kompanije ili će se apsolutno osloniti na Airbus A32S varijantu videćemo tokom narednog perioda.
Bitan faktor pojačanja, odnosno širenja mreže je tranzitni udeo putnika, koji je sa 40% učešća u prometu potvrdio kompanijsku strategiju, uz rekordan broj prošlogodišnjih 23 novouvedenih linija, dok je Air Serbia svakako glavni operator u Beogradu sa udelom od preko 50% operacija, pri čemu je izbor novog zemaljskog operatora, britanskog Menzies Aviation-a, koji je započeo poslovanje od 5. marta, veliki iskorak za budući kvalitet zemaljske opsluge, pogotovu posle poremećaja operacija prošlog leta.