Francuski Air Inter uveo u upotrebu Airbus A330-300 tačno 17. januara 1994.
Jan 18, 2025
Francuski Air Inter (IT) nekadašnja domaća i regionalna kompanija postala je prvi korisnik širokotrupnog aviona tipa Airbus A330-300, 17. januara 1994. i tako se pozicionirala na vrhu liste budućih operatora, pri čemu je Air France naravno bio odmah iza, na drugoj poziciji. Air Inter je prvi let pokrenuo novim, tada izuzetno modernim širokotrupnim avionom na liniji Paris Orly- Marsej Provence.
Air Inter je kao domaći prevoznik još 1987. naručio 5 aviona ovog tipa uz opciju kupovine za još 15 aparata ukupne cene 100 miliona dolara. Potom je identičan avion krenuo u saobraćaj, doduše sa 4 motora tipa A340-300 koji je bio predviđen za duže rute, a naručilac je bio Air France. A330-300 bio je poslednji nabavljeni avion u floti koji je Air Inter planirao pre nego što je bankrotirao.

Kompanija je prethodno, i to vrlo uspešno koristila širokotrupni srednjelinijski avion tipa Airbus A300 koji je bio u planu zamene novim i većim A330-300. Tokom svojih uspešnih i slavnih dana, Air Inter je bio veoma dobro pozicioniran, čak monopolski na domaćem francuskom tržištu, a može se reći i da je bio preteča današnjih low-cost kompanija, što je značilo brze obrte, odlične performanse u letenju, minimalne zahteve za posadama i pristupačne cene. Međutim, nakon godinu dana, 1. januara 1995. francuska Vlada otvorila je vrata drugim operatorima na tržištu, što je svakako počelo da stvara konkurenciju i smanjuje potražnju za velikim avionom na srednjim ili malim distancama.
Kompanija je bila osnovana još 1954. godine a nakon kasnijeg spajanja sa kompanijom Air France, prekinula je sve operacije u aprilu 1997. godine dok je glavna baza bila u Parizu na aerodromu Orly a kuriozitet nekadašnjih operacija bio je francuski model aviona Karavela, a potom sedamdesetih i osamdesetih godina Mercury koji je bio rival američkom Boingu 737-200.
