Lufthansa kupuje 200 novih aviona Boeing i Airbus
Dec 20, 2023
Lufthansa grupa je i zvanično objavila novu mega porudžbinu novih 200 aviona od Boinga i Airbusa, od čega je određeni broj potvrđen dok je drugi deo opcionalan, tako da ovaj aranžman obuhvata novih 40 aviona tipa Boeing 737-MAX 8 (za isporuku između 2027. i 2032. god), sa opcijom za dodatnih 60 aviona u budućem periodu, kao i 40 takođe uskotrupnih aviona tipa Airbus A220-300 namenjenih novom Lufthansinom operatoru Lufthansa City Airlines (za isporuku između 2026. i 2031. god), sa opcijom za dodatnih 20 aviona. Ugovor sa Airbus varijantom sadrži i opciju za narudžbinu 40 aviona iz familije Airbus A320 sa još nedefinisanim periodom isporuke.
Lufthansa grupa bila je jedan od inicijalnih kupaca tipa A220 sa uspešnim performansama na mreži saobraćaja svog Švajcarskog člana Swiss Air Lines, a kako je naveo i Kristian Šerer komercijalni direktor Airbusa, „uz poverenje i dobru saradnju sa dugogodišnjim klijentom, ovo je avion jasnog dizajna i posebno urađen za tržište i operacije kapaciteta 100-150 sedišta i trenutno je najefikasnije rešenje u održivosti kompanije“.
Ugovoreni avioni A220-300 (148 sedišta) namenjeni su za novog prevoznika grupe, Lufthansa City Airlines koji počinje sa operacijama naredne 2024. godine sa namerom održavanja „feeder“ letova između Frankfurta i Minhena, tako da je ovaj tip aviona predviđen kao avion koji će doneti znatnu uštedu operativnih trokova i ljudstva, dok je još uvek nedefinisan raspored isporuke Boingovih aviona tipa B737- MAX 8 (190 sedišta), i sa pitanjem koji će sve prevoznici grupe osim same Lufthanse i sa kojim brojem aparata biti opremljeni ovim tipom nove generacije, dok neke pretpostavke kažu da bi to mogao biti Austrian Airlines kao i belgijski Brussels Airlines, što će se vremenom pokazati.
Lufthansa grupa takođe potvrđuje iznos kumulativnog ugovora od čak 9 milijardi dolara, a isporuke aviona su planirane , kao što je i upravo navedeno za oba proizvođača od 2026. do 2032. godine. Lufthansa je ovom narudžbinom „ubrzala modernizaciju flote“ i kako se navodi „najveću u istoriji kompanije“, a Detlef Kajser odgovoran za komercijalno i tehničko upravljanje flotom takođe navodi da je odluka za Boing 737-MAX 8 izbor koji daje veću fleksibilnost za nabavku aviona kratkih i srednjih linija.
Dakle potvrđene porudžbine Lufthansa grupe za 40 aviona Boeing 737-MAX 8 i 40 aviona Airbus 220-300 multipliciraju narednu nabavku grupe od oko 200-280 aviona kako navodi kompanija. Inače kuriozitet je da se Lufthansa posle dosta godina, tačnije od 1995. vraća uskotrupnom Boingu,(od starog Boinga 737-200 preko serije B737-300 i B737-500 koji su obeležili nekoliko decenija uspešnog saobraćaja), kao strateškom koraku ka novoj generaciji popularnog i dobro prodavanog B737, a očekivanja su da će avioni B737-MAX 8 nove generacije ispuniti ciljeve održivosti uz samu uštedu goriva, emisijama i uticaju buke, tako da svi ovi parametri koji su naravno u današnje vreme aktuelni na svetskoj sceni nesumnjivo daju jedan dodatni leđni vetar kompaniji odnosno celoj Lufthansa grupi.
Lufhansa grupa takođe poseduje i „čvrstu“ porudžbinu kada je dugolinijska flota širokotrupnih aviona u pitanju, a to je aranžman za 34 aviona tipa Boeing 787, 20 aviona tipa Boeing 777-9 i 7 aviona cargo verzije B777-8F.