Aerodrom Niš dobio novi terminal- sledeće godine se očekuje preko 500.000 putnika
Jul 23, 2024
Aerodrom „Konstantin Veliki“ u Nišu i zvanično je dobio novi terminal, a aerodromski kompleks unapređene i povećane kapacitete prihvata putnika, aviona, gostiju, infrastrukture, parking prostora, ali i cargo kapaciteta što je jedan od vodećih ciljeva budućeg razvoja.
Prilikom inauguracije i svečanog otvaranja terminalne zgrade u Nišu, svečanosti su prisustvovali mnogi zvaničnici iz Niša, gosti, državni zvaničnici, predsednik Republike Aleksandar Vučić, resorni Ministar saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture Goran i Vesić i svakako kao domaćin Mihajlo Zdravković direktor JP „Aerodromi Srbije“, zatim predstavnici avio-industrije i svi poklonici avijacije i veličanstvenih, može se reći i istorisjskih trenutaka na Niškom aerodromu.



Novi kapaciteti zgrade projektovani su za protok 1,5 mliona godišnjih putnika, što je perspektivno vrlo očekivano u narednom periodu od par godina obzirom na aktuelni promet od oko 448.000 a sa svim očekivanjima prometa od preko 500.000 putnika naredne godine što je i naglasio predsednik Republike Aleksandar Vučić, i takođe dodao da su dva povoda važna u Nišu, „jedan kamen temeljac za fabriku koja će zapošljavati Nišlije i svakako donosi prihode gradu i državi, a drugi povod je ono što država vraća i ulaže u Niš“.

U periodu 2012. godine saobraćaj u Nišu bio je više nego oskudan sa povremenim subvencionisanim letovima do Podgorice sa 27.500 putnika, dok je lane 448.000 putnika koristilo usluge Niške vazdušne luke. U razvoj vazdušnog saobraćaja u Nišu uloženo je 2,7 milijarde dinara, projekat terminalne zgrade iznosi 1,5 miliona putnika godišnje i istovremeni hendlig 6 aviona, sa definitivnim planovima utrstručenja broja putnika.
Aerodrom „Konstantin Veliki“ je planiran i kao drugi hab, odnosno glavno čvorište za prihvat aviona i putnika tokom pretstojeće manifestacije EXPO 2027. godine dok je predsednik Vučić dao apsolutnu podršku razvoju, sa verom u sebe, zemlju, narod, kako bi se smanjile istorijske razlike i neka vrsta kaskanja za svetom po pitanju avio-saobraćaja, a opet uz veliku državnu i međunarodnu finasijsku podršku.


Nacionalni prevoznik Air Serbia aktuelno obavlja PSO sunbvencionisani saobraćaj iz Niša uz dva low-cost prevoznika (Wizzair i Ryanair) na 13 redovnih i dve čarter linije, dok je država najavila pojačanje posebnih subvencija uz razvoj cargo saobraćaja (103 novih mesta za kamione cargo centra) koji je opet prilično vezan i za okolnu industriju, uzimajući u obzir 13 fabrika, sa tendencijom rasta, gde bi Niš mogao biti regionalni logistički centar robnog transporta po ugledu na neke tačke u Evropi koji su čak i konceptualno postavljeni u svojim regijama i uspešno unapređuju operacije i promet.
Pretstojeći EXPO 2027. je veliki izazov i za Niš osim Beograda, tako da će aerodrom u narednom peiodu intezivirati pregovore o pojačavanju linija i avio-kompanija, u legacy i low-cost saobraćaju, sa svakako glavnim osloncem na nacionalnu kompaniju.




Mihajlo Zdravković, direktor Aerodroma Srbije, potvrdio je da je terminal tehnički spreman za upotrebu, i opet da ponovimo da je uloženo 11 miliona eura plus 5 miliona eura za opremu i sisteme, odnosno 17 miliona eura za unapređenje infrastrukture, prilazne saobraćajnice na land-side zoni za publiku, kao i za veliki auto parking kapaciteta 580 mesta (sa posebnim delom za ossobe sa invaliditetom i punjače za elejtrična vozila). Zgrada terminala posedovaće 10 check-in šaltera, duty-free shop zonu na površini od 400 kvadrata, prostor za avio-kompanije, rent-a car agencije, biznis klub, VIP lounge i sve mogućnosti i pogodnosti udobnog boravaka što sadrži jedan moderan evropski aerodrom, na površini od 7.500 kvadrata, dodao je takođe Mihajlo Zdravković prilikom ove svečanosti.
Prvi putnici će krenuti sa korišćenjem svih kapaciteta u sredu rano ujutru, sa jutarnjim letom u 06.50 za Atinu čiji je operator Air Serbia. Druga faza razvoja i izgradnje aerodroma sledi u budućem periodu, gde bi trebalo da se krene sa izgradnjom nove zgrade na mestu starog zdanja aerodroma, zatim proširenje platforme, sanacija i unapređenje piste, izgradnja rulne staze i svakako tornja aerodromske kontrole leta.

