Air France- francuska gastronomija u oblacima
Feb 07, 2024
Najeminentiji kuvari pripremaju obroke za putnike Air France-a
Ljudska čula se u kabini aviona, pa još na visini od 10.000 metara, ne ponašaju identično kao i na zemlji, a receptori ukusa mogu da oslabe i do 30% tokom leta, a razlog se nalazi u drugačijem atmosferskom pritisku i konstantno suvom vazduhu unutar kabine aviona. Nekada su se obroci pripremali sa više začina, soli i šećera radi pojačavanja ukusa, što je naravno moglo da ima posledice po zdravstveno stanje ili po hronične bolesnike među putnicima na određenom letu. Upravo iz tog razloga, Air France već punih sedam godina sarađuje sa eminentnim kuvarima, nosiocima Mišelinovih zvezdica i najboljim somelijerima na svetu, kako bi kao amabasadori francuskog kulinarstva, svojim putnicima ponudili gatsronomsko iskustvo dostojno najboljih restorana i hotela Francuske.
Počevši od 1. februara 2024. Air France-ovi putnici Biznis klase na kratkolinijskim letovima moći će da uživaju u obrocima koje je za njih osmislio poznati francuski Chef Fransoa Adamski, nosilac Mišelinove zvezdice i nekadašnji predsednik francuskog tima na prestižnom kulinarskom takmičenju Bocuse D’Or, koji je svoje kulinarsko umeće sticao u najboljim restoranima renomiranih svetskih hotela, a meni koji je na raspolaganju putnicima menja se na dnevnom nivou. Na letovima koji polaze pre 10 časova služi se doručak koji se sastoji od sendviča sa dimljenim lososom, krem sirom i mirođijom, sa dodatkom izbora francuskih peciva, a nakon 10 časova služe se gurmanski sendviči sa piletinom, dimljenom paprikom, povrćem i začinskim biljem a prate ih i tradicionalni francuski slatkiši. Gastronomsko iskustvo na letovima Air France-a, tradicionalno započinje šampanjcem, dok obroke prati stroga selekcija vina i šampanjaca, koji se sada služe u adekvatnim čašama, uključujući i izbor toplih i hladnih napitaka.
U skladu sa odlukom francuske avio-kompanije Air France da će na letovima koji polaze iz Francuske, koristiti samo francuske namirnice, Fransoa Adamski kreirao je sendviče koristeći meso, mlečne proizvode, jaja i sireve isključivo francuskog porekla, kao i ribu koja dolazi iz održivog ribolova. Sledeći politiku održivog keteringa, obroci se služe u posebno dizajniranim kutijama pravljenih od organskih materijala, koje se nakon upotrebe recikliraju.
Šireći francusku kulturu i stil života širom sveta, Air France je nivo gastronomije podigao na najviši nivo, direktno među oblake.