Aerodromi Crne Gore razmatraju moguće koncesionare
Feb 16, 2025
Turski TAV, Incheon International Airport Corporation iz Južne Koreje i Corporation America Airports (CAAP) iz Luksemburga su mogući koncesionari Aerodroma Crne Gore u prilično poodmaklom procesu koncesije ovog aerodromaskog sistema, čiji su predstavnici obišli obe crnogorske vazdušne luke u razgovorima sa zvaničnicima aerodroma i države.

Zainteresovanim kompanijama data je prilika procene postojeće infrastrukture, operativnih mogućnosti i potencijala za proširenje oba aerodroma, navodi Ministarstvo saobraćaja Crne Gore. Proces buduće koncesije započet je još 2019. godine, dok država u tome vidi način ostvarenja novih investicija na aerodromima obzirom da nije bilo značajnijeg unapređenja tokom proteklog perioda od skoro 6 godina, tako da bi privlačenje strateškog partnera verovatno unapredilo i ubrzalo razvoj oba aerodroma.

Južnokorejski sistem Incheon International Airport Corpration upravlja glavnim čvorištem aerodroma Incheon u Seulu, kao i aerodromima u Manili, Džakarti i Kuvajtu, dok Luksembruški CAAP upravlja sa čak 52 aerodroma u 6 zemalja Evrope i Južne Amerike. Turski TAV je, kako se spekuliše, možda i najozbiljniji kandidat za preuzimanje crnogorskih aerodroma obzirom da je već prisutan u Makedoniji upravljajući aerodormima Skoplje i Ohrid, ali i u menadžmentu aerodroma Zagreb kroz povezanost sa francuskim operatorom Aeroports de Paris.

Buduća odluka o novom koncesionaru mogla bi da bude realizovana krajem ove godine, dok su tokom proteklog perioda Aerodromi Crne Gore pristupili vrlo agilnom razvoju tržišta uključujući stimulanse za nove prevoznike kao i utvrđivanje postojećih uz značajnu raspoloživost sedišta u Tivtu za predstojeći letnji red letenja i jačanjem Evropskih tržišta.
Aerodromi Crne Gore, kako se navodi, imaju 982 stalno zaposlenih od čega je 816 sa čvrstim stalnim ugovorima, dok se uz kolektivni ugovor u Aerodromima Crne Gore predviđa socijalna sigurnost neotpuštanja od strane novog koncesionara u prvih pet godina poslovanja, a kako navode Podgoričke „Vijesti“, u slučaju bilo koje statusne promene u odnosu na postojeće stanje, odnosno promene poslodavca, novi poslodavac odnosno koncesionar preuzeo bi od prethodnika ovaj i sve ostale ugovore u vezi zaposlenih koje važe na dan promene poslodavca. Inače, novi kolektivni ugovor potpisan je u novembru prošle godine a postao je važeći 1. januara 2025.
