Naslovna Vesti Istorija

Budimpešta jača Cargo saobraćaj sa novim operatorom

Opensky

May 06, 2024

Mađarski mediji najavljuju novog cargo operatora kao novog igrača na lokalnoj i evropskoj avio sceni, koji bi mogao da unapredi lokalno tržište sopstvenim avio operacijama. Nova kompanija koja je čak i imenovana, prenosi mađarski portal Budflyer, Hungary Cargo Airlines već egzistira u sudskom registru pod mađarskom zastavom, međutim kako se još navodi kompanija je preimenovana u odnosu na predhodnog noioca odnosno kompanije Universal Translink Airline Hungary (UTA) i osnovana je još 2021. godine u Budimpešti (Večeš) odnosno područnoj jedinici gde pripada i BUD Cargo City i jedan je od najvećih mađarskih cargo operatora. Kompanija je inicijalno krenula sa kineskim poreklom kao vazdušni most između Kine i Evrope sa kontinuiranim širenjem kapaciteta, sa prvobitnim čarterima kompanije Hainan (komercijalnim čarterima sa konvertovanom kabinom za potrebe cargo prevoza) tokom pandemijskog perioda, a kasnije i generalnim operacijama između grada Hangžoua (pored Šangaja) i Budimpešte.

Cargo operacije su startovale jedinIm državnim cargo avionom koji nominalno pripada kompaniji Wizzair, Airbus A330-200F sa nosivošću 60 tona tereta (kupljen 2020. za potrebe države), a upravo se navodi da bi taj avion mogao da bude novi nosilac operacija kompanije Hungary Cargo Airlines, dok je nova kompanija i oglasila neke pozicije u letačkim i tehničkim poslovima održavanja. Mađarsko tržište inače ima kontinuitet razvoja cargo saobraćaja gde redovne ili adhok linije saobraćaju sa mnogim kompanijama kao što su Cargolux, Turkish Airlines Cargo i kineski Sichuan Airlines, ali i mnogi novi operatori kao što je sve češći posetailac i Ethiopian Cargo, MiFreighter ili Uzbekistan. Takođe treba spomenuti i priličan robni promet na redovnim putničkim letovima korićenja cargo kapaciteta sa dugolinijskim širokotrupnim prevoznicima među kojima je i Emirates, Korean ili Air China, dok je zabeleženi cargo promet tokom prva tri meseca iznosio 61.940 tona robe sa izuzetnim uvećanjem od 40% u odnosu na prošlu godinu, dok je nivo godišnjeg prometa porastao za zadnjih deset godina oko 150%. Odlična infrastruktura, geografska pozicija i dobra opremljenost kapaciteta podržavaju Budimpeštu kao novu tačku cargo saobraćaja istočne Evrope sa verovatno novim operatorom.