Kako GDS sistem Amadeus predviđa budućnost avio- putovanja
Apr 22, 2025
Koja su buduća rešenja opsluge putnika i letova
Budućnost svetske vazdušne plovidbe će izgledati dosta jednostavnija, predviđa globalni distributivni sistem Amadeus. Putnicima će biti olakšano i prilagođeno, minimalno ili gotovo nulto pristupanje procedurama za let. Check-in će biti verovatno i nepostojeći u sadašnjem obliku, a putnik će automatski biti prepoznat i vođen tokom celog putovanja, od aerodroma, preko ukrcavanja na let, do rent-a car usluge i dolaska u hotel, između ostalog navodi tragento.com, specijalizovan portal za putovanja.

Sva ova unapređenja biće u funkciji zahvaljujući jedinstvenom identifikatoru koji bi trebalo da zameni više različitih dokumenata koje još uvek nosimo sa sobom.
Avio-industrija u ovom trenutku prolazi kroz veliku digitalnu transformaciju, dok se tradicionalni standardi zamenjuju novom tehnologijom nazvanom „offer-order-delivery“, koja omogućava personalizaciju i veću fleksibilnost prilikom putovanja. Zadnja faza ove promene je tzv. Delivery Mangement System (DMS) koji bi trebao postepeno da zameni aktuelne DCS sisteme (Departure Control System),

i u isto vreme da poveže avio-prevoznike sa operativnim i komercijalnim partnerima kao što su aerodromi, agenti za ukrcavanje na let, ili treće strane koje pružaju bilo koji vid povezane usluge- a sve to u realnom vremenu.
Kako će izgledati buduća opsluga putnika i aviona
- Bez klasične check-in procedure: Putnici će dolaziti na let već spremni za ukrcavanje (boarding) jer su prethodno sve kontrole kompletirane digitalno. Samo se fizički predaje prtljag i ide se pravo na imigracione formalnosti odnosno na pasošku kontrolu.
- Putovanje bez dokumenata: Zahvaljujući biometrijskom sistemu ili digitalnoj vezi sa pasošem, putnici više neće biti u obavezi da pokazuju potvrdu rezervacije, sistem ih automatski prepoznaje, bilo da je to na aerodromu, u rent-a car poslovnici ili po dolasku u hotel.
- Pametno upravljanje promenama: Ukoliko dođe do promene na letu, putnik će automatski dobiti novu opciju putovanja na mobilni telefon, uključujući i druge opcije putovanja kao što je železnica ili autobus.
- Mobilnost osoblja: Zaposleno osoblje na aerodromima više neće biti vezano za šaltere, već će pomoću mobilnih aparata odnosno telefona biti na raspolaganju putnicima u svakom trenutku bez obzira na lokaciju terminala.

Ova unapređenja ne tako daleke budućnosti, pokazuju ukidanje zastarelih klasičnih procedura i načina rada uvođenjem sistema Delivery Management, čime će avio-kompanije i nihovi partneri odnosno saradnici u poslovanju, biti u mogućnosti da brže i kvalitetnije personalizuju i odgovore na potrebe svakog putnika, navodi takođe Valeria Viale iz Amadeusa, čime se putnici vode na putovanja budućnosti, bezbrižno i bez stresa.