Najprometniji aerodromi Evrope po raspoloživosti sedišta
Mar 28, 2024
Tokom marta ove godine Londonski aerodrom Heathrow je zadržao svoju primarnu poziciju najprometnijeg aerodroma računajući broj raspoloživih sedišta u međunarodnom odnosno domaćem saobraćaju sa 4,3 miliona raspoloživih mesta na svim letovima, čemu svakako doprinosi i pozicija, tradicija i čvorište sa ogromnim brojem prevoznika i konekcija.

Lista aerodroma u martu 2024. bazirana po broju raspoloživih sedišta po OAG (Schedules analizer) analizi,
1 London Heathrow 4.269.535 sedišta
2 Istanbul 3.760.652 sedišta
3 Paris Šarl de Gol 3.289.652 sedišta
4 Amsterdam 3.200.652 sedišta
5 Frankfurt 3.188.937 sedišta
6 Madrid Barajas 3.082.502 sedišta
7 Barcelona El Prat 2.456.272 sedišta
8 Rim Fiumicino 2.216.146 sedišta
9 Minhen 2.067.158 sedišta
10 London Gatwick 1.899.762 sedišta
U poređenju sa prošlom godinom, Amsterdam Schiphol se pozicionirao na četvrtom mestu u odnosu na Madrid koji je nešto ispod ali takođe sa preko 3 miliona raspoloživih sedišta, dok je Londonski Gatwick sišao na destu poziciju i padom raspoloživosti ispod 2 miliona mesta.

Veliki uticaj prometa i razvoja Londona imaju, osim prevoznika British Airways sa svojom široko rasprostranjenom mrežom, i azijski operatori kojima je Heathrow glavno čvorište i odredište sa tendencijom rasta prometa putnika i frekvencija kompanija kao što su Qatar Airways i Emirates ali i dalekoistočni i pacifički prevoznici poput australijskog Qantasa ili kompanije Cathay Pacific iz Hong Konga, Saudia, Malysia Airlines itd.

Istanbul kao strateški pozicioniran na raskrsnici vazdušnih puteva i protoka robnih operacija između Evrope i Azije, pokazuje apsolutnu efikasnost i inovativnost (nedavno predstavljen sistem istovremenih simultanih operacija sa tri piste) kao i glavna kapija Turske i baza nacionalnog prevoznika Turkish Airlines sa ogromnom mrežom saobraćaja teži rastu i verovatnom preuzimanju preimućstva u celokupnim operacijama. Glavni kuriozitet razvoja Istanbula predstavlja ukrštanje ogromnog broja operacija evropskih operatora kao što je recimo Lufthansa, zatim azijskih i bliskoistočnih, recimo Emirates, Singapore Airlines i ostalih operatora Kaspijskog regiona, Kavkaza i Rusije.

Na globalnom nivou, Atlanta u SAD je definitivno još uvek primarni nosilac najvećeg broja raspoloživih sedišta sa 5,2 miliona mesta u domaćem i međunarodnom saobraćaju.