Air Baltic u problemu sa motorima- prizemljeno nekoliko aviona
Oct 08, 2024
Popuna flote sa 5 lizovanih aviona
Letonski Air Baltic pokušava da reši tehničke probleme u vezi popravke motora aviona tipa Airbus A220-300 i obezbeđivanja rezervnih jedinica sa paralelno zacrtanim planovima razvoja kompanije. Air Baltic je suočen sa operativnom organizacijom kratkoročnog najma dodatnih kapacitetea, tačnije pet aviona na bazi wet-lease koncepta da bi se upotpunila mreža saobraćaja tokom dolaznog zimskog perioda.
Kompanija je, da spomenemo nedavno obezbedila produženje značajne saradnje sa Lufthansa grupom prilikom čega je unutar Lufthansinog sistema angažovan čak 21 avion, pre svega za linije koje pokriva Swiss Air Lines, tako da letonski prevoznik radi na nabavci modela A220-300 na bazi najma koji bi adekvatno odradio deo planova tokom narednih meseci. Problem motora odnosi se na modele Pratt & Whitney Geared Turbofan, koji su i jedini modeli motora u unificiranoj floti za tip A220-300. Potreba za rezervnim motorima povezana je i sa dostupnošču na tržištu, što je definitivno i velika glavobolja mnogih prevoznika širom sveta, pa je vrlo teško davati provizorne rokove kompletiranja istih iz pomenutog razloga. Predviđanja kažu da bi tokom narednih šest meseci problem sa motorima trebao biti rešen jer „kompanija prilično unapred projektuje svoju mrežu i planove poslovanja“. Međutim, obzirom na razvoj ove kompanije, njihovi čelnici veruju da će problemi sa motorima biti prevaziđeni obzirom na masovnost flote (aktuelnih 50 aviona u floti) i da će se stvari stabilizovati u tehničkom pogledu.
Uprkos činjenici da Air Baltic intezivno raste, svojom mrežom saobraćaja, flotom tipa Airbus 220 ali I jakim ACMI ugovorima sa Lufthansa grupom, rast je još uvek fragilan uključujući dalju nabavku ovog tipa aviona, a ambicije dostižu nivo od čak 100 aviona, i činjenicu da je tokom prvog polugodišta 2024. prijavljen gubitak od 90 miliona eura, što svakako stvara zabrinutost svetle budućnosti I ukupnog učinka na godišnjem nivou. Međutim, kako vrh menadžmenta izjavljuje, razloga za zabrinutosti nema, dok je nedostatak motora prouzrokovao prilično ubrzane troškove amortizacije za motore koji su peimorani da idu u izuzeće ili prodaju pre roka., tako da bi se normalizacije operativ mogla očekivati tokom narednih meseci.