Naslovna Vesti Istorija

Air Serbia: rast saobraćaja u oktobru i unapređenje dugolinijske mreže

Opensky

Nov 03, 2023

Nacionalni avio prevoznik može se pohvaliti znatnim uvećanjem saobraćaja  tokom prošlog meseca, sa prevezenih 367.146 putnika što je uvećanje od 50% u odnosu na prošlu godinu, a broj prevezenih putnika je veći za 45% u odnosu na period iz 2019, kaže se u saopštenju kompanije.

Air Serbia je obavila 3.970 letova u oktobru sa operativnim uvećenjem od 43% u odnosu na prošlu godinu, a CEO kompanije Jiri Marek je izjavio da imati 367000 putnika u oktobru mesecu znači da je to najbolji oktobar od kada Air Serbia postoji, i da se očekuje preko 4 miliona putnika u 2023. godini.

Što se tiče proširenja dugolinjske flote, Marek je izjavio da je još prošlog jula trebalo doći do nabavke još jednog Airbusa 330 ali su problemi na tržištu usporili proces (tržište motora, lanci snabdevanja, nedostatak radne snage itd). U toku su pregovori oko nekih interesantnih varijanti nabavke širokotrupnog Airbusa, kako se kaže, za finaliziranje u novembru, a posle neophodnih dogovora sledi farbanje i tehnička priprema da bi avion stigao tokom drugog kvartala naredne godine, mada je bilo kakva potvrda roka nerealna u ovom trenutku.

Kada se govori o sledećim destinacijama, treba dodati da su prava za sletanje u Guangdžou i Šangaj dobijena, samo se očekuje potvrda neophodnih slotova, a idealna frekvencija za početak bila bi 2 nedeljna leta, dodaje Marek. Dolaskom i sledećeg široko-trupnog aviona, a verovatno i četvrtog, optimizacija letova bi išla na jačanje saobraćaja za Njujork (JFK) sa mogućnošću i dva dnevna leta određenim danima, ali opet sve zavisi od slotova, dostupnosti aerodromskih kapaciteta itd. Posedovanje 4 aparata Airbus 330 u floti omogućiće i komforniji pristup operacijama sa rezervnim avionom koji bi uvek bio dostupan i na taj način omogućile bi se neprilike u poremećaju saobraćaja pogotovu tokom letnje sezone, a problemi sa nabavkom rezervnih delova bi se minimizirali.

Oorijentacija ka Kinekom tržištu je sadašnji prioritet, uz napomenu da su obe novo-uvedene linije za Tjanđin i Čikago ekonomski isplative, dok se za sada ne potvrđuje uvođenje linije za veoma upitni Toronto.