Air Serbia usklađuje razvoj linija sa dinamikom rasta flote; novi Frequent flyer program
Apr 25, 2024
Jirži Marek, CEO kompanije Air Serbia je izjavio na nedavno održanom avio samitu jugositočne Evrope u Beogradu da su planovi širenja mreže i same flote definitivno postavljeni, ali da se ne može sa preciznošću govoriti o bilo kojoj novoj ili unapređenoj liniji sve dok dodatni avioni ne pristignu u flotu, odnosno od zavisnosti od dinamike isporuke aviona, pre svega širokotrupnog A330-200 koji je planiran da stigne sa malim zakašnjnejem iz tehničkih razloga (zbog stajnog trapa) u julu, dok će drugi avion stići nešto kasnije tokom godine, od čega i zavisi postavka linije za Šangai i eventualno Gvangdžou, odnosno Majami u SAD krajem godine.
Tokom održane konferencije, Jirži Marek je i napomenuo da je „kompanija naučila lekciju od prošle godine, najavom novih destinacija i puštanja prodaje letova bez prethodno obezbeđenih aviona u fizičkom prisustvu“. Prošle nedelje, Air Serbia je primila i osmi regionalni turboprop ATR72-600 u flotu, dok nanredni deveti primerak treba da stigne vrlo uskoro tokom sledeće nedelje i opet tokom maja deseti ATR72-600, što će apsolutno utvrditi i stabilizovati regionalnu mrežu. Što se tiče kineskog tržišta, Marek je napomenuo da je jedan aktuelni nedeljni let za Tjanđin svakako profitabilan i baziran je na bazi point-to-point tražnje, pa će kompanija tako i preusmeriti veći broj frekvencija na Šangaj sa većim potencijalom uz Gvangdžou.
Avion Embraer E190 koji je nedavno stigao u flotu na bazi wet-lease aranžmana sa bugarskim operatorom Bulgaria Air, već je u saobraćaju na određenim linijama, dok će sledeći primerak istog modela E190 stići tokom juna, a veće operacije bi trebalo da se unaprede dolaskom Embraer modela E195 u julu, kao osnova sopstvenih operativnih aktivnosti sa sopstvenom posadom (već je uposleno nekoliko pilota za tip), a takođe se unutar sistema podrazumeva i linijsko održavanje, kompletne avio-operacije i razvoj tipa. Regionalno pokrivanje ovim modelom, uz Air Montenegro, grčki Marathon i bugarsku Bulgaria Air, ojačava buduće prisustvo aviona do 150 sedišta na tržištu, što je i dodao predstavnik Embraera za jugoitočnu Evropu Fernando Mainardi.
Najava novog Frequent flyer programa
Air Serbia je takođe najavila i postavku sopstvenog Frequent flyer programa za putnike koji često odnosno redovno koriste usluge kompanije, sa namerom da napusti aktuelni Etihad Guest program koji je korišćen zadnjih godina. Jirži Marek je napomenuo „da se radi na implementaciji sopstvenog programa u smislu tehnologije i biznis koncepta sa očekivanjem realizacije tokom ove godine, pre sbega kao jedan životni program, zasnovan na potrošnji a ne samo na preletenim miljama“.