La Compagnie biznis izbor preko Atlantika
Sep 19, 2023
La Compagnie, francuska kompanija sa sedištem na aerodromu Orli kraj Pariza, sjajnog svetloplavog umirujućeg izgleda sa naznačenim tonovima oko prozora je efikasan spoj Biznis operatora i „leisure“ varijante udobnog prevoznika bez ograničenja po pitanju strukture putnika i elitizma. U pitanju je kompanija koja operiše savremenom malom flotom od dva aviona tipa Airbus 321neo sa isključivo konfigurisanom kabinom Biznis klase, opremljenom sa 76 udobnih rasklapajućih sedišta koja svakako čine putovanja udobnijim i kvalitetnijim. Od 2019. kada i lete u floti, ovi avioni troše oko 30% manje goriva, opremljeni su led osvetljenjem i prostranom kabinom i rasporedom sedišta 2-2, rasklapajućim foteljama do položaja kreveta za spavanje tokom noćnog leta duge linije, pružaju putniku savršen komfor tihe kabine i apsolutno smanjene buke. Svako sedište poseduje okran 15.6 inča veličine, wi-fi stalnu konekciju, kompletan IFE sistem uključujući elektronske priključke za praćenje zabavnih programa i kanala i pun „šoping“ tokom leta.
Kompanija je osnovana u Parizu još 2014.godine, sa operativnim dnevnim letovima za i iz Njujorka (aerodrom Newark EWR), kao i 5 puta nedeljno iz Milana i Nice (sezonski saobraćaj). Koncept kompanije je putovanje porodica, parova, turista i slično biznis klasom sa ipak manjim troškovima (cena karte je oko 2400 dolara) u odnosu na velike operatore poput Er Fransa, KLM-a ili Lufthanse gde su cene karata biznis klase daleko više. La Compagnie ima poslovne ugovore sa zemaljskim operatorima, i za operativni hendling i za pružanja uslužnih salonskih delatnosti gde spada recimo i korišćenje „Business lounga-a“ na pariskom Orliju.
Ova storija o zanimljivom premium prevozniku koji je skoro dobio i nagradu magazina Travel-Leisure kao najbolja kompanija biznis klase, je utoliko veća, što postavlja pitanje samog razvoja i evolucije avio putovanja, i osveženja u globalnoj ponudi avionskih usluga, i da li su putnici malo dubljeg džepa sa ovakvom vrstom kvalitetne i jednostavne usluge stabilna ciljna grupa u budućnosti, kao i da li se avio saobraćaj u komercijalnom smislu deli na niskoplatežene i punoplatežne putnike, ali svakako sa jednostavnim sistemom aerodromskih procedura, lokacije, ukrcavanja, gužve u avionu, ali i planiranja u svim opcijama.