Air Serbia optimizuje flotu i mrežu linija tokom letnjeg perioda
May 01, 2024
Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia trenutno raspolaže flotom od 29 aviona, u različitim vidovima eksploatacije odnosno aranžmanima nabavke i utilizacije, što znači da je ponovo pokrenuta Embraer flota sa aktuelnim jednim avionom tipa Embraer 190 (wet-lease, Bulgaria Air), sa očekivanim dolaskom još jednog modela u junu na istoj bazi najma i dva modela tipa E195 u julu, zatim 5 aviona tipa Airbus A320 u takođe wet-leae aranžmanu (lesor GetJet), 10 aviona tipa A319 i 3 aviona A320 u dry-lease aranžmanu, zatim aktuelnih 8 turboelisnih aviona tipa ATR72-600 namenjenih regionalnom saobraćaju, gde se takođe očekuje dolazak devetog aviona naredne nedelje i desetog modela tokom juna, i osnovom dugolinijske flote sa dva širokotrupna aviona tipa Airbus A330-200, sa potvrđenim dolaskom još dva modela od belgijskog prevoznika Air Belgium tokom narednih meseci.
CEO kompanije Jirži Marek je izjavio, kao što smo i pominjali u prethodnim izdanjima, da će kompanija polako i sa usklađenom dinamikom dolazaka novih aviona u flotu i pokretati nove linije, iz poučnih prošlogodišnjih situacija gde flota nije adekvatno pratila frekvenciju linija, i gde je takođe postojao ogroman problem rezervnih aviona, naročito tokom letnjeg perioda, kao i lanac snabdevanja rezervnih delova koji je svakako postao i globalni problem multipliciranja perioda ispostave, a samim tim i uzroka poremećaja saobraćaja.
Šangai, Guangdžou i Majami do kraja godine
Tokom narednih meseci, očekuje se dolazak i dugolinijskih aviona tipa A330-200 i pokretanje linije, pre svega za Šangai (PVG) i za Gvangdžou (CAN), a verovatno krajem godine takođe ili početkom 2025. se očekuje i start najavljivane značajne destinacije u SAD, za Majami (MIA). Takođe je rečeno da će 2024. biti i nešto mirnija po pitanju ekspanzije ali bi to značilo i uvertiru za još veći razvoj tokom naredne godine.