Zašto je Airbus blizak putnicima i prevoznicima
Aug 25, 2024
Na današnjoj avio sceni proizvodnje i eksploatacije raznih modela aviona, primat svakako globalno vode evropski Airbus (francusko-nemački, a kasnije i špansko-britanski konzorcijum osnovan 1970. godine) i američki Boeing. Pored novih tehnologija, performansi, kapaciteta i dizajna mesta nalazi se i prestiž među kompanijama ali i među državama, pri čemu još uvek, naravno u manjoj meri, avio-kompanija pokazuje nivo privrednog, političkog ili turističkog razvoja. Prema nekim istraživanjima Airbus vodi jedno šarmantno preimućstvo aktuelnog svetskog avio-saobraćaja i dobrim operativnim rezultatima ali i isklustvima putnika prednjači u priličnoj meri u odnosu na svog glavnog konkurenta Boing.
Prilikom dizajna, posebno aviona nove generacije, Airbus je vodio računa o opertivnim performansama, pre svega, pa je tako jedan od glavnih činilaca efikasnost potrošnje goriva. Noviji modeli, kao što je recimo Airbus A350, A330neo ili A321neo, su dizajnirani sa primarnom predispozicijom potrošnje i efikasnosti pomažući avio kompanijama da smanje operativne troškove i emsiije ugljenika što se može zaključiti i na svakodnevnom nivou prilikom promovisanja raznih tipova aviona ili promovisanja kvaliteta usluge određenih kompanija. Većina Airbus operatora vrlo jasno naznačuje svoju posvećenost ovoj stavki i smanjenju emisija do 2030. godine odnosno budućem korišćenju bio-održaivih goriva (SAF).
Udobnost i komfor igraju izuzetnu ulogu prilkom prezentacije kompanijama a operativni korisnici opet svojim putnicima nude realne sadržaje udubnog putovanja. Airbus daje takođe prioritet i momentu dizajna kabine nudeći šira sedišta, više prostora, veće prozore i tiše kabine, posebno na širokotrupnim avionima tipa A350 ili A380 poboljšavajući iskustva putnicima na dugim letovima.
Airbus nudi razne opcije za flote
Airbus nudi veliki spektar aviona u svojoj ponudi, od uskotrupnih modela kraćeg i srednjeg dometa poput tipova A220, A320/321neo, do opcija širokog trupa namenjenih dugolinijskom saobraćaju poput vrlo popularnog i efikasnog modela A350, zatim modela A330neo i mega modela A380 što omogućava avio-kompanijama usklađivanje adekvatnog aviona namenjenog svojim rutama i potrebama putnika. Airbus je kao proizvođač u isto vreme veoma poznat po svojim inovativnim rešenjima kao što je inicijacija sistema „fly-by-wire“ koji je omogućio veću kontrolu i bezbednost letenja uz kompozitne materijale koji avione čine lakšim i efikasnijim u operativnoj upotrebi. Poštujući ekološke standarde, Airbus je produciriao uskotrupne modele A320 i A220 odnosno širokotrupne A350 koji minimiziraju uticaj na životnu sredinu.
Dizajnirajući svoje avione, Airbus ima na umu jednu vrlo praktičnu stvar a to je familijarnost odnosno zajedništvo flote i tipova aviona u pilotskoj kabini, što znači da piloti mogu da prelaze između različitih Airbusovih modela uz minimalnu obuku tokom tranzicije na tipove unutar kompanije ili čak prilikom promene kompanije, što svakako štedi vreme i novac, a pilotima omogućava elegantniji prilaz operativi.
Veliki operatori, pre svega se misli na low-cost kompanije, prilikom ugovaranja kupovine (uglavnom je to veliki broj aparata) postižu izvanredne uslove i benefite koji tokom eksploatacije postižu izvrsne rezultate pa se neretko te iste kompanije odlučuju na dalje prodaju ili preprodaju modela relativno kratkog veka sledećim korisnicima pouzdanih aviona. Još jedan aktuelni momenat na svetskoj avio sceni pokazuje da Airbus omogućava svojim opcijama konverzije aviona u cargo odnosno teretnu verziju iz putničke konfiguracije, pre svega sa modelom A330 i nešto manje modelom A321 na bazi P2F (Passenger to Feighter) koji se pokazao izuzetno efikasnim u daljoj eksploataciji u skladu sa zahtevima tržišta i sve većeg uspona cargo operacija širom sveta.
Zadovoljstvo korisnika najveći motiv
U pedestogodišnjem iskustvu proizvodnje, u inovacijama, tehnološkom primatu i prekretnicama u svetskoj avio-industriji, Airbus je apsolutni lider sa svojim vrsnim modelima, i u isto vreme organizovanim sistemom operative i održavanja nakon isporuke, dizajniranja i usluga prema korisnicima na svim kontinentiima. Veliki proizvođač iz Tuluza daje prednost zadovoljstvu kupaca kao svojim ključnim delom poslovne politike, a rezultat navedenih činilaca su iskustva i zadovoljstvo velikog broja putnika unutar raznih avio-kompanija čime se utvrđuje i budući razvoj proizvođača.