Naslovna Vesti Istorija

Beograd beleži najbolji rezultat od 8,3 miliona putnika u 2024.

Opensky

Jan 19, 2025

„Belgrade Airport“ je tokom protekle godine zabeležio rekordni promet do sada od 8.364.358 putnika, što je u isto vreme i povećanje od 5,3% u odnosu na 2023. godinu. Broj avio-operacija odnosno sletanja i poletanja iznosio je 86.121, što je uvećanje od 3,4%.

Najzastupljeniji operator je svakako Air Serbia sa kapacitetom od preko 5 miliona raspoloživih sedišta u Beogradu, a zatim sledi niskotarifni Wizzair sa 1,5 miliona sedišta, pa Lufthansa, Turkish Airlines, Swiss Air Lines i ostali prevoznici. Tokom 2024. beogradski aerodrom je dočekao i nove operatore pa je tako kineska China Southern uvela značajnu liniju za Guangdžou, zatim je izraelski Sun D’Or inače ogranak kompanije EL Al u julu pokrenuo liniju za Tel Aviv, kao i Air Serbia uvođenjem dve izuzetne interkontinentalne linije u Kini za Guangdžou u septembru, i nedavno početkom januara za Šangaj Pudong.

Redukcija flote, a samim tim i cele mreže kompanije Wizzair (smanjen kapacitet od preko 170.000 sedišta u Beogradu tokom zadnjeg kvartala 2024. i prvog 2025.) uticaće, kako se najavljuje i očekuje, na opšti promet aerodroma, pa je projektovani rast tokom leta baziran na rastu od 3-6%.

CEO aerodroma Chivoine Rem je u nedavnom intervijuu na nacionalnoj televiziji RTS kazao da „kroz podsticajne planove aerodrom nastoji da smanji naknade avio-kompanijama što ima za cilj razvoj i unapređenje saobraćaja, kao i širenje mreže nepokrivenih tržišta, odnosno severa Afrike, Velike Britanije i Irske“. U isto vreme, tokom promovisanja novih linija u Sarajevu, predstavnici lidera low-cost saobraćaja, kompanije Ryanair, pozvali su generalno aerodrome u Evropi na smanjenje dažbina i taksi, uključujući i Beograd za koji nije izraženo ineteresovanje zbog visokih operativnih troškova i taksi. Bitan momenat modernizacije i optimizacije protoka putnika je i nedavno uvođenje elektronskih prolaza (e-gates) koji bi trebalo da olakšaju granične formalnosti i ubrzaju protok putnika.

Za 2025. godinu svakako dolaze noviteti, pa je tako Air Serbia promovisala svoju najavu sezonskih linija u Mediteranu, za Firencu, Algero, Mikonos i Ibicu, francuska ispostava holandske kompanije Transavia počinje letove za Pariz- Orly od aprila, grčki Sky Express nastavlja sezonski let za Rodos, holandski KLM je najavio pojačavanje kapaciteta uvođenjem nešto većeg aviona Boeing 737 na liniji za Amsterdam u odnosu na odsadašnji E190, dok će verovatno i ostali prevoznici pojačati broj operacija ili većih aviona, kao recimo što je i nemačka Lufthansa najavila porast operacija u Beogradu do 42 nedeljna polaska tokom pika u periodu letnjeg reda letenja.