Tel Aviv delimično obnavlja letove stranih prevoznika; Lufthansa ponovo leti, vraća se i Air France
Jan 09, 2024
Tokom sukoba i bezbednosne situacije u Izraelu, većina stranih avio-kompanija suspendovala je letove iz razumljivih razloga sa svih aerodroma, pre svega iz Tel Aviva. Međutim, tokom svih meseci aktuelne krize, prevoznici svakako prate dešavanja u regionu ali i sa komercijalnog aspekta pokušavaju da usklade poremećenost tržišta. Pojedine kompanije su ipak zadržale prisustvo u Tel Avivu uključujući recimo Ethiopian Airlines na liniji za Adis Abebu, zalivske prevoznike Etihad Airways ili Emirates, zatim Uzbekistan na liniji za Taškent ili čak kineski Hainan koji saobraća takođe u kontinuitetu. Izraelski prevoznici, glavni operator EL AL, zatim Arkia i Israir drže svakako neku vrstu monopola na domaćem terenu, usklađivajući potrebe uglavnom izraelske dijaspore, naravno bez ikakvog modela receptivnih putovanja, turista ili hodočasnika, sa kontinuitetom neke vrste „mosta“ između, pre svega evropskih i severnoameričkih destinacija.

Počevši od 8. januara, Lufthansa je obnovila svoje letove za Frankfurt i Minhen, a ostali članovi grupe, Swiss Air Lines i Austrian Airlines isto će učiniti narednih dana, za Cirih i Beč. Osim Lufthansa grupe, i francuski Air France vraća se na „Ben Gurion“, poljski LOT, bugarska Air Bulgaria, španski low-coster Vueling, Transavia (francuski ogranak), kiparski TUS Airways ali i ruski Red Wings krajem januara sa letovima za Soči i Moskvu. Takođe je i primetno odsustvo (do daljeg) velikih low-costera kao što su Wizz Air, irski Ryanair i britanski EasyJet, koji su najavili produžetak svoje suspenzije letova do marta, a treba takođe pomenuti da se ni Američki prevoznici, pre svega Delta Air Lines i United, ne oglašavaju povodom povratka kao ni turski Turkish Airlines i Pegasus.
Većina prevoznika pokušava da se repozicionira svojim prisustvom i kontinuitetom tržišta, a u isto vreme i da se povrati na nivo „predratnih“ poslovanja sa respektabilnim izraelskim tržištem. Do sada, tokom zadnjih meseci, izraelski operatori su apsolutno držali primat i prirodno kreirali tarifnu politiku tržišta sa očekivano visokim tarifama, posebno prema SAD ili Evropi, gde su cene karata ka Severnoj Americi u biznis klasi dostizale cenu preko 7.000 dolara, kako pišu izraelski mediji, dok su u ovom trenutku izraelski građani pojačali svoja putovanja različite namene uključujući i porodična putovanja sa realnijim cenama samim tim što je ponuda gotovo preko noći pojačana, mada je još uvek prerano za bilo kakve prognoze ili pretpostavke revitalizacije i unapređenja avio saobraćaja zbog svih nepredvidivosti bezbednosnih okolnosti.
