EL AL konvertuje putničke avione u cargo
Nov 08, 2023
Ovaj potez je verovatno logičan kod izraelskog prevoznika iz razloga što se putnički saobraćaj zadnjih nedelja smanjuje i nakon priličnog broja pojačanih, vanrednih letova, pre svega iz razloga repatrijacije, i sada se dolazi na jednu realnu osnovu minimalnih operacija, objavljuje Jerusalem Post.
Jedan od Boinga 737 zvanično se pridružio floti EL AL-a kao cargo avion, prvobitno putnički a sada kao teretni, koji može da ponese do 20 tona tereta. Po planu kompanije, imaće dve dnevne rotacije a već je i upošljen na liniji za Frankfurt. EL AL je takođe uklonio sedišta sa jednog od svojih Boinga 777 radi iste svrhe, tako da će ovaj širokotrupni dvomotorac moći da ponese i do 50 tona tereta po letu. Zatim, u okviru akcije povećanja cargo letova za Izrael, avion B787 dreamliner po imenu „zlatni Jerusalim“ je u utorak sleteo u Mumbai u Indiji, gde je ukrcao teret za povratni let u Izrael, a to je inače prvi put za zadnje 4 godine da je EL AL sleteo u Indiju.
Broj putničkih letova je izuzetno opao nakon početka svih sukoba, tako da je ova cargo tranzicija logičan potez. Dosta stranaca je zadnjih nedelja napustilo Izrael tako da je i putnička konfiguracija bila neminovna, a sa druge strane, veliki broj građana ili vojnih rezervista vraćao se u zemlju. U prve 4 nedelje ratnih sukoba opsluženo je oko 250.000 putnika a kompanija je morala da ubacuje i dodatne letove radi pokrivanja potreba. Teretni, cargo saobraćaj je u isto vreme funkcionisao na namenskim cargo avionima ali i u cargo odeljcima putničkih aviona.