Finnair meri putnike pre leta radi istraživanja i unapređenja bezbednosti letenja
Feb 09, 2024
Finnair je sproveo projekat istraživanja koji podrazumeva merenja svojih putnika i njihovog ručnog prtljaga pre ukrcavanja i trebalo bi da započne početkom februara ove godine, kao i da se nastavi kontinuirano tokom aprila i maja sa početkom letnjeg reda letenja. Ovo anonimno istraživanje sprovodi se u glavnoj kompanijskoj bazi u Helsinkiju, a kompanija, kako se naglašava, uverava svoje putnike da nema razloga za brigu o poverljivosti podataka jer je merenje putnika sa bagažom potpuno anonimno i na dobrovoljnoj osnovi, dok putnici koji pristanu da učestvuju u anketi neće biti zabeleženi sa svojim izjavama i podacima o težini. Operativni prevoznici svakako na osnovu parametara znaju tačnu težinu aviona, goriva, prtljaga, tereta, hrane i vode, dok se težina putnika izračunava na osnovu proseka.
Osnovno pitanje u ovom trenutku se postavlja, šta je zapravo razlog ovakve vrste istraživanja i sprovođenja ankete, a odgovor kompanije je jasan, da je u cilju unapređenja bezbednosti prevoznika a samim tim i putnika, namera da se poboljša težina aviona na određenom letu i proračuna balans utovara sa vrlo preciznim podacima o težini, što će optimizirati proračun mnogo detaljnije i na taj način omogućiti potrebne kalkulacije za bezbedno odvijanje letova, a prikupljeni podaci nisu ni na koji način povezani sa ličnim podacima korisnika. Merenje putnika ove vrste u Evropi je vrlo retko, tako da najveći broj kompanija koristi standardne težine za proračun leta koje je definisala EASA (Evropska Agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja). Finnair je ovakvu vrstu merenja sproveo zadnji put 2018. godine i sa praksom ponavljanja svakih pet godina ovo istraživanje sprovodiće se na selektivnim kratkolinijskim i dugolinijskim letovima bez prethodne najave, a potvrđene težine će se zatim koristiti za proračune težine i balansa aviona do 2030. godine kao i analizu pri Finskoj agenciji za transport i komunikacije kojoj će podaci biti prosleđeni tokom avgusta i septembra 2024.
Inače, ovu vrstu merenja takođe sprovodi i Novozelandska avio-kompanija Air New Zealand gde se identično u saradnji sa vazduhoplovnim vlastima radi istraživanje ove vrste svakih pet godina.