Naslovna Vesti Istorija

Nema povećanja starosne granice za pilote u SAD; crne kutije na 25 sati; nedostatak kontrolora letenja

Opensky

Feb 10, 2024

Predstavnički dom Američkog Senata odbacio je sugestiju da se starosna granica za odlazak pilota u penziju poveća sa 65 na 67 godina, a kako prenosi Rojters, u julu 2023. je glasano za povećanje starosne granice na 67 godina, međutim u februaru 2024. Komitet za trgovinu je ipak glasao za odbijanje povećanja limita. Sa druge strane Američka uprava za civilnu avijaciju (FAA) bi morala da podigne bezbednosnu instancu za destinacije gde lete američki prevoznici kako bi se ispunili američki standardi, a to zahteva veću primenu tehnologije površinske detekcije velikih i srednjih čvorišta gde su koncentrisani američki prevoznici kako bi se sprečili poslovni promašaji. Novi zakon bi trebao da postavi više inspektora od strane FAA kao i da uveća broj kontrolora letenja, zatim da se uspostave jasna pravila za refundacije prilikom otkazivnja letova i da se zabrani avio prevoznicima da dodatno naplaćuju zajedničko smeštanje porodica na letu.

Američki senat je doneo ključni deo zakona o civilnoj avijaciji koji će zahtevati postavku 25-satnog snimanja komunikacije u pilotskoj kabini, odnosno tzv. Crnoj kutiji (voice recorder), a koji treba da odgovori na sve bezbednosne izazove i na skorije događaje u avio operacijama. Poslednjih godina, Nacionalni odbor za bezbednost u saobraćaju (NTSB) pozvao je FAA da poveća vreme snimanja glasa u pilotskoj kabini na 25 sata kako bi se uskladili sa bezbednosnim regulativama u Evropi. Istraga NTSB-a o nedavnom incidentu kompanije Alaska Airlines sa eksplozijom vrata bila je otežana jer inspektori nisu mogli da pristupe važnim podacima zbog limitiranog vremena snimanja komunikacije. Pored predloga zakona o uvođenju 25-satnog snimanja, takođe je naznačen i problem nedostatka kontrolora letenja u SAD koji je i delimično okrivljen za niz propusta u avio saobraćaju tokom zadnjih 18 meseci. FAA bi trebalo, kako se navodi od strane Komiteta Senata, da implementira nove modele zaposlenih u industriji kako bi se zatvorio trenutni jaz od 3.000 kontrolora i poveća broj zaposlenih inspektora kako bi se pokrio nedostatak od oko 20% zaposlenih odgovornih za sertifikaciju i nadzor prometa.