Singapore AirShow- kineski Comac predvodnik uskog trupa; biznis avijacija na čelu ponude i potražnje
Feb 21, 2024
U utorak 20. februara počeo je Singapurski sajam avijacije, kao jedan od vodećih u svetu koji se održava na prostoru aerodroma Changi, sa 1000 kompanija i izlagača iz više od 50 zemalja, sa posebnim osvrtom na azisjka kretanja u civilnoj avijaciji kao i sa zanimljivim novitetima na tržištu, i koji će trajati do nedelje 25. februara. Ovo je definitivno jedna od najvećih avio izložbi u Aziji, koja će se ove godine suočiti sa pitanjima oporavka potražnje putničke avijacije u Aziji i globalno, kao i makroekonomskim preprekama povezanim sa unutrašnjom krizom na kineskom tržištu i ostalim geopolitičkim tenzijama. Ova privilegovana izložba biće svakako i prilika za eksponenciju kineskog putničkog aviona C-919 i proizvođača Commercial Aircraft Corporation of China, dizjniranog uskotrupnog aviona da izazove gigante kao što su Airbus i Boeing sa dva najprodavanija modela iste klase, B737-MAX i familije A320, međutim, kao glavni vetar u leđa kineskom proizvođaču je ovogodišnje nepojavljivanje američkog proizvođača tokom izložbe.

Dobar deo izložbenog prostora i aktivnosti posvećen je biznis avijaciji, koji uključuju aktuelni „krem“ globalnog poslovnog neba, pa treba spomenuti američki Gulfstream sa novim modelom G-700 koji će debitovati sa prostranom kabinom kapaciteta do 19 putnika sa niskim nivoom buke i emsije CO2, zatim brazilski Embraer Praetor 600, Bombardier Global 6500, Gulfstream G-600, Textron Cessna Citation CJ-4, Pilatus PC-24, odlično rangirani Honda HA-420, Grand Caravan i King Air 360, i još jednog debitanta Dassault Aviation Falcon 6X. Ova prilična ponuda poslovnih aviona pokazuje talas velike potražnje za generalnom avijacijom, dok je sektor ove grane avijacije u izuzetnom usponu u regionu jugositočne Azije sa porastom iskorišćenosti od 25%, tako da je radi primera važno reći da su Singapurski aerodromi Changi i Seletar opslužili tokom prošle godine skoro 5.000 korporativnih aviona uključujući i mlazne i turboelisne modele.

Brazilski Embraer je tokom aktuelnog sajma potpisao i ugovor sa niskobudžetnom kompanijom Scoot (ispostavom Singapore Airlines-a) za aktiviranje programa upravljanja zalihama rezervnih delova radi optimizacije troškova i nivoa zaliha, a jedan od takođe glavnih kurioziteta sajma donosi Airbus sa strateškim partnerstvom sa SAF-om o rešavanju izazova dekarbonizacije avijacije kroz održiva primenjiva goriva.

Ovo partnerstvo ima za cilj da doprinese smanjenju emisije CO2 i karbonske neutralnosti do 2050. godine gde održiva avionska goriva igraju ključnu ulogu, a ovo takođe podrazumeva i snabdevanje suplajera TotalEnergies održivim gorivom za polovinu Airbusovih potreba u Evropi, kao i proučavanju uticaja sastava održivih avio goriva na smanjenje CO2 i efekata koji nisu CO2 kao što su tragovi koji ostaju na nebu.
Tokom aktuelne izložbe informisaćemo naše čitaoce i pratioce o nivoima porudžbina i poslova u okvirima komercijalne avijacije.
