Air Serbia pojačava flotu i unapređuje proizvod
Oct 18, 2023
Tokom obraćanja generalnog direktora Er Srbije, Jiri Mareka na održanoj konferenciji „Aviation day“ Jugoistočne Evrope u Beogradu 17. oktobra, izneti su vrlo ambiciozni planovi proširenja flote sa očekivanih 4 miliona putnika do kraja godine, sa razmatranjem dodatnih aviona tipa Airbus A320, zatim još dva širokotrupna A330-200, i sa definitivnim uvećanjem turboprop flote odnosno, dodavanja još 3 aviona tipa ATR72-600, koji bi već trebalo da se pridruže prvih meseci 2024. godine. Ova 3 aviona su potvrđena i ugovorena, medjutim sa očekivanom tehničkom proverom, a opet u zavisnosti od dinamike isporuke rezervnih delova, uz napomenu da je glavni problem ovog tipa aviona stajni trap, kao što su upravo i dva aviona bila van saobraćaja iz tog razloga.

Što se tiče uskotrupnog Airbusa 320, nema potvrde oko isporuke nabavljenih aviona, a svakako postoji potreba za dodavanjem 3 aparata, pa se kompanija nada da će na tržištu obezbediti adekvatnu nabavku. A kada je reč o Embraer floti, kao razlog odabira ovog tipa u kompaniji, Marek je napomenuo niže operativne troškove i troškove održavanja u odnosu na sličan tip drugih proizvođača, ali i sistem eksploatacije u saradnji sa grčkom kompanijom Marathon Airlines, na bazi provajdera kapaciteta, odnosno opcije damp liza, što bi značilo da će Air Serbia obezbediti kabinsku posadu, a razmatraju se i još neke opcije unapredjenja proizvoda kompanije. Marek se takodje osvrnuo i na poboljšanje usluge i kao što je rečeno samog prozvoda koji ide ka sopstvenom modelu. Takođe je rečeno da Air Serbia za sada nema nikakve namere priljučenja nekoj svetskoj avio alijansi, i da je prioritet širenje tržišta, kao recimo što je Kina, uz napomenu da je prevoz osteljivih, prehrambenih namirnica veliki izazov za cargo transport i srpsku privredu. Zatim je veliko iznenađenje, dodao je Marek, linija za Lisabon koja se pokazala izuzetno efikasna i radi se na proširenju frekvencija uz novu rutu i za Porto.

Tokom „Aviation day-a“, takodje je prezentovana strategija globalnog distributivnog sistema SABRE, čiji je upravo korisnik i Airserbia, a u razvoju lokalnog i regionalnog tržišta na polju agentske prodaje poseban doprinos daje i firma Aeroput kao eksponent SABRE-a na lokalnom tržištu.
Poseban akcenat od strane učesnika i predstavnika IATA-e, kao suorganizatora konferencije, stavljen je na povezivanje avio prevoznika zemalja i tržišta Jugoistočne Evrope.