Naslovna Vesti Istorija

Turkish Airlines Cargo u ekspanziji

Opensky

Nov 09, 2023

Turkish Airlines je dao neke detalje o svojim planovima proširenja cargo flote za narednih 5-10 godina na nedavno održanom TIACA izvršnom samitu u Briselu, a direktor Cargo ogranka Turkish Airlines-a Turhan Ozen, izjavio je da turski prevoznik ima ambiciozne planove za svoju putničku flotu, a u skladu sa tim i proširenje cargo, teretne flote.

Kompanija se nada da će proširiti svoju aktuelnu flotu sa 429 na više od 800 aviona u narednih 10 godina ! U jednom od prošlih tekstova to smo i spominjali ali inicijalna procena očigledno nije bila dovoljno shvaćena kao realnost u javnosti, što sada potvrđuju činjenice. Kada je u pitanju cargo flota, rečeno je da će se u narednih nešto više od 5 godina „teretna flota“ proširiti sa sadašnjih 24 na čak 40 aviona.

Turkish radi na porudžbini 400 uskotrupnih (putničkih) i 200 širokotrupnih aviona „kako bi se sve ove ambicije i ostvarile“. Kompanija je računala na veliko uvećanje narednog leta 2024. međutim zbog lanaca snabdevanja i problema nabavke motora, proces je nešto usporen, izveštava Flight global. Takođe se i kratkoročno razmatra, kako je rečeno, i zakup na bazi wet-lease aranžmana (kao i u slučaju Air Serbie) sa ACMI varijantom. Turkish Airlines inače već upravlja iznajmljenim cargo avionima a od 24 aviona 18 su iznajmljeni, tačnije 10 aviona tipa Airbus A330F i 8 aviona tipa Boeing 777F. Ipak, kako se navodi od strane kompanije, dugoročna strategija će se bazirati uglavnom na novim avionima u vlasnuištvu. Teretni avioni biće širokotrupni, ali trenutno bez preciznog broja modela.      

Glavna svrha razvoja mreže teretnih aviona je da optimizuje svoju mrežu sa najprofitabilnijim vrstama tereta. Očekuje se povećanje obima tereta od 1,6 miliona tona u 2023. na 3,9 miliona tona u 2033. godini a opet u skladu sa proširenjem flote. Takođe se i nagoveštava mogućnost konvertovanja nekih putničkih u cargo avione što je inače aktuelni trend u svetu.

U ovom periodu, do 2033. godine se očekuje povećanje cargo destinacija na 150 sa sadašnjih 104, i da će prihodi porasti sa 3,7 na 9,6 milijardi dolara, i da će udeo „specijalnog“ ili „osetljivog“ tereta dostići 55% za 10 godina.