Air Montenegro unapređuje digitalne operativne procese- ostvareni profit 540.000 eura u 2024.
Apr 11, 2025
Air Montenegro će značajno unaprediti svoje digitalne procese operativnog poslovanja počevši saradnju sa sistemom Hitit, jednim od vodećih IT sistema u avio industriji. Crnogorski nacionalni prevoznik je inicijalno transformisao svoje procese na Hitit platformu CRANE, a zatim nadgradio korišćenje naprednih rešenja za rezervacije i putnički servis, uključujući internet booking engine, portal za agente, e-ticket hub i sistem za kontrolu ukrcavanja putnika na let.

Hitit nudi inovativne tehnologije koje će pomoći kompaniji u povećanju operativnih kapaciteta, navodi takođe portal Tragento, kao i poboljšanju korisničkog iskustva, što će crnogorskom prevozniku omogućiti bolju konkurentnost na evropskom tržištu, imajući u vidu ekspanziju tržišta Crne gore, ali i konkurencije u vidu niskobudžetnih kompanija.
Air Montenegro je u isto vreme objavio i rezultate za proteklu 2024. godinu, sa ostvarenim profitom od 540.000 eura što je znatno niže u odnosu na 2023. godinu kada je zabeleženo 3,4 miliona eura. Ukupan prihod u prošloj godini iznosio je 62,8 miliona eura, što je više za 0,8% u odnosu na 2023. sa prevezenih 498.833 putnika, kako je objavila kompanija, i povećanim brojem avio-operacija za 8% odnosno 5.800 kompletiranih letova. Popunjenost kabine je porasla za oko 1,2% što znači da je prosečni load-factor iznosio 69,2%. Kompanija je revidirala deo mreže saobraćaja, dok je u planu proširenje, pre svega kapaciteta dodatnim avionima (za sada je iznajmljen jedan E190, sa planom nabavke još jednog člana flote) i otvranjem odnosno obnovom nekih destinacija.
