Air Serbia će koristiti flotu Embraer u saobraćaju
Apr 11, 2024
Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia je postavila inicijalne linije kojima će saobraćati avioni tipa Embraer E190/195 posle određenog perioda suspenzije i nakon eliminacije saradnje sa grčkim operatorom Marathon Airlines usled ozbiljnog incidenta u februaru kada su i otkazani svi aranžmani. Međutim, kompanija je ipak ostala dosledna optimizaciji flote sa ovim tipom aviona koji se suštinski pokazao efikasan za operativnu upotrebu, uprkos narušenom renomeu kompanije i poverenja putnika u određenim momentima, doduše bez detaljnije najave porekla lizovanih aviona, odnosno konkretnom osnovom operativne upotrebe, da li će budući avioni saobraćati na kratkoročnoj ili dugoročnoj osnovi, odnosno na kojoj bazi lizovanja, da li će biti takozvane wet-lease osnove sa posadom i pratećim elementima najma određenog operatora (održavanje i osiguranje) ili dry-lease osnova gde bi se avioni verovatno najmili na duži period, ali sa srpskim posadama, što je vrlo izvesno na osnovu nedavno objavljenih konkursa kojima kompanija traži nove kapetane i kopilote ovog tipa aviona.
Jedan avion tipa E190 bi trebao od ponedeljka 15. aprila da bude postavljen na linijama za Bukurešt i Nirnberg, na osnovu rezervacionih GDS sistema, dok su dodatna dva, nešto veća aviona tipa E195 sa po 118 sedišta planirana da započnu operacije kasnije od leta, odnosno 1. jula, pre svega na ruti za Frankfurt koja je skoro duplirana po broju nedeljnih frekvencija u odnosu na prošlogodišnji red letenja.
Avion koji je u februaru imao incident registracije OY-GDC će verovatno biti otpisan iz operativnog registra nakon kompletiranja istrage u vezi sa ovim slučajem, dok je drugi primerak modela E195 takođe danske registracije OY-GDA , originalnog operatora Great Dane Airlines odnsono grčkog prevoznika Marathon Airlines, spreman za dalju operativnu upotrebu, a ostaje da se izvanično potvrdi kojim avionima odnosno operatorima, će biti obogaćena flota za predstojeći letnji period, da li nekom vrstom saradnje sa grcima ili sa drugim prevoznikom. Ono što je evidentno, jeste da je avion vrlo efikasan za kompanijsku flotu, jeftiniji za upotrebu i održavanje od svog takođe dobrog konkurenta Airbus A220, podržava strukturu i obim putnika i aerodroma, i u ovom trenutku poseduje resurse za korišćenje a to su posade srpskih ili crnogorskih pilota.