Swiss prevezao 18 miliona putnika u 2024. i povećao prihode za 6%
Mar 10, 2025
Švajcarski Swiss Air Lines postigao je drugi najbolji rezultat u svom polsovanju do sada, sa postignutim operativnim profitom (usklađenim sa EBIT-om, izuzimajući poreze i kamate) od 684 miliona švajcarskih franaka (oko 713 miliona eura). Najveći rekord do sada postignut je 2023. sa 718 miliona franaka, dok je kompanija tokom 2024. zabeležila ukupan prihod od 5,6 milijardi franaka (oko 5,8 milijardi eura) što označava povećanje od 6% sa dostignutim rekordom do sada, dok je zadnji kvartal prošle godine bio poseban sa operativnom rezultatom od 179 miliona franaka i uvećanjem prihoda od 7% u tom periodu.

Swiss je tokom 2024. godine prevezao 18 miliona putnika što je povećanje od 9,2% u odnosu na prethodnu godinu, dok je tokom godine kompletirano 142.000 letova, što je opet porast od 9,1% u iznosu avio- operacija. Kompanija takođe navodi i poboljšanje proseka tačnosti (on-time performance) u iznosu od 65% što je za oko 4% više nego prerhodne godine.
Swiss Air Lines takođe namerava da investira milijardu franaka u narednih 5 godina kako bi poboljšao najavljena iskustva putnika, poboljšao tačnost i pokrenuo inicijative održivosti, još se navodi. U isto vreme, konkurencija na tržištu ne jenjava, produženi zastoji aviona, koji su inače glavobolja svih kompanija, zbog problema u lancu snabdevanja delova i aviona takođe utiču na efikasnost.

U nastojanju da poboljša tačnost i operativnu stabilnost, Swiss sprovodi razne mere kao što je recimo bliža saradnja sa glavnim pružaocem zemaljskih usluga, kompanijom Swissport, koji će pokrenuti i novi tim menadžera za operativu na aerodromu odnosno nove „turnaround managers“ i ubrzati operativne procese pri hendlingu aviona i putnika, zatim pojačati dobru saradnju sa aerodromom u Cirihu (Flughafen Zurich) i švajcarskim provajderom usluga za vazduhoplovnu navigaciju Skyguide.
Dolazak novog A350-900 glavna prekretnica razvoja i razvoj putničkog iskustva
Novi Airbus A350-900 koji je uveliko u najavi trebalo bi da stigne tokom narednih meseci do letnjeg perioda u flotu, pri čemu je stavljen i izuzetan marketinški akcenat na posebne boje sa motivima švajcarske kulture i tradicije kojima će avion biti ofarban, i budućom registracijom HB-IFA. Kompanija je tako već najavila i sistem treninga i simulatorom koji je postavila Lufthansa Aviation Training Switzerland nedelakeo od Ciriha.

Poboljšanje putničkog iskustva i udobnosti putovanja podrazumeva i novi koncept „Swiss Senses“ u svim kabinskim klasama, uključujući modernizovan dizajn kabine, bolja sedišta, veće mogućnosti za ručavanje tokom leta, nove posteljine koje će putnici koristi tokom dužih letova i prepoznatljivi miris „Alpske doline“ koji je dostupan u losionima za ruke i peškirima za osvežavanje. Na avionim za kraće i srednje relacije (A320 i A321) biće postavljene USB utičnice kao i proširene internet usluge na letu.
Uz kontinuirano ulaganje u usluge, održivost i operativnu efikasnost, Swiss definitivno ima za cilj da dodatno unapredi svoju poziciju jedne od vodećih premium avio-kompanija.
