Aerodrom u Nišu prilično napreduje sa radovima; u novom ruhu za letnju sezonu
Apr 25, 2024
Aerodrom „Konstantin Veliki“ u Nišu sprema novi terminal, a kompletna infrastruktura je u zamahu, sa još uvek primetnim radovima, koji trenutno usporavaju prilaze ovoj vazdušnoj luci koja bi trebalo da bude spremna do 1. jula sa svim sadržajima, međutim menadžment aerodroma apeluje na strpljenje i podršku svojih sugrađana zbog gužve i koncentracije operativnih mašina, kao i naravno svih korisnika usluga dok se ne kompletira celokupan plan kada će ovo zdanje novog terminala zračiti jednom drugom energijom. Trenutno se obavljaju parterni radovi na uređenju prilaza i drugih površina, dok je nova zgrada terminala u finalnim radovima na oko 80.000 kvadrata ukupnog prostora.
Takođe, da podsetimo da je aerodrom u Nišu i direktor Javnog preduzeća „Aerodromi Srbije“ Mihajlo Zdravković zajedno sa resornim Ministrom Goranom Vesićem u ime Vlade Srbije napravio ugovor sa kineskim partnerom Šan Dong o unapređenju saobraćajne infrastrukture kao i pratećih hidrotehničkih, elektroenergetskih i telekomunikacionih instalacija vrednih 16 miliona eura, a dalji plan je da podesetimo, rušenje stare zgrade i izgradnja nove, produženje piste kao i novog tornja aerodromske kontrole leta. Novo presvlačenje aerodroma otvoriće kapacitet za preko milion putnika godišnje sa sadašnjih 488.000 korisnika. Buduća ekspanzija cargo kapaciteta uključujući 103 kamionske pozicije u oblasti logistike otvara nove mogućnosti cargo saobraćaja u Nišu, dok sa razvojem vazdušne luke i biznis avijacija otvara svoje potencijale, obzirom na odličnu lokaciju aerodroma u odnosu na privredne subjekte u prečniku od 150 kilometara, i sa odličnom alternativom Beogradu i drugim centrima.
Nacionalni prevoznik Air Serbia održava PSO linije (Public Service Obligation) po ustaljenom redu letenja sa potencijalnim rastom u skladu sa dinamikom razvoja cele mreže, dok su low-cost prevoznici Ryanair i Wizzair kao standardni operatori na nivou blage stagnacije (Wizzair je u duplo manjem obimu), što se pripisuje kompanijskim i operativnim razlozima nedostatka aviona kod obe kompanije i revizije destinacija, sa očekivanim unapređenjem u budućem periodu.