Naslovna Vesti Istorija

Vazdušni saobraćaj na Bliskom Istoku u poremećaju; Iran i Izrael u konfliktu sa zatvorenim vazdušnim prostorima

Opensky

Apr 14, 2024

Vazdušni saobraćaj u regionu Bliskog Istoka i zaliva je definitivno u poremećaju posle vazdušnih napada dronovima i drugim projektilima Irana prema Izraelu usled međusobnog konflikta, gde je registrovano 238 suicidnih dronova sa kamikazama koji su napadali Izrael u pet talasa, a tokom protekle noći vazdušni prostor iznad regiona Izraela, Jordana, Sirije, Libana i Iraka bio je zatvoren dok je veliki broj tranzitnih letova preusmeravan na Saudijsku Arabiju i Egipat, odnosno na Pakistan i Tadžikistan sa druge istočne linije prema zapadu. Inicijalno je Iran zatvorio vazdušni prostor (za VFR vizuelno letenje) a zatim i Jordan koji je zatvorio vazdušni prostor u 20.00Z po UTC vremenu (22h po srednje-evropskom vremenu), odmah nakon toga i Irak (20.30 UTC), pa Liban i Izrael. U Iranu je saobraćaj tokom noći preusmeravan kroz centralni i istočni deo zemlje koridorima ka zapadu, dok su aerodromi u Teheranu (Mehrabad i Imam Khomeini) bili zatvoreni tokom noći sa određenim brojem otkazanih letova.

Mnogi evropski prevoznici takođe su otkazali svoje letove ka Tel Avivu i Beirutu (poslednji let iz Tel Aviva bio je EL Al-ov let za Tokio Naritu u 23.45 po lokalnom vremenu), let Emirates-a iz Dubai-a se vratio ka odredištu, mada su neki kasnije, tokom jutra (oko 04.00 UTC) nakon prethodnog zatvaranja obnovili pojedine operacije tokom jutra ali bez značajnog saobraćaja na ostalim regijama Libana, Jordana i Iraka.

Poljski LOT je sinoć objavio otakzivanje saobraćaja za oba aerodroma, u Tel Avivu i Beirutu zbog aktuelne situacije, ali su jutros iz Tel Aviva ipak odleteli avioni izraelske kompanije EL AL za Prag i Larnaku, kao i kompanije Blue bird za Atinu, dok je ruski operator Red Wings sleteo iz Sočija, po podacima koje je postavio Flightradar24. Mnogi letovi na ruti iz Azije ka Evropi i SAD preusmeravani su okolnim rutama ka Saudisjkoj Arabiji, a većina njih morala je da sleti iz tehničkih razloga dopune goriva uglavnom u Kairo kao što je to bio let Air France-a iz Singapura za Pariz ili let holandskog KLM- a na ruti iz Kuala Lumpura za Amsterdam. Ono što je sinoć takoće zabeleženo, jeste prelet izraelskih civilnih aviona na Kipar, dok je određeni broj ipak ostao baziran na aerodromu Ben Gurion u Tel Avivu.