Transavia France: prvi A320neo u okviru Air France-KLM grupe
Jan 12, 2024
Francuska ispostava kompanije Transavia dobila je svoj prvi primerak aviona nove generacije Airbus A320neo u okviru grupe Air France-KLM. Holandska Transavia je nedavno, 19. decembra 2023. dobila prvi A321neo, isti tip mada nešto produžene verzije, a francuski ogranak pokreće novi A320neo kao simbolično prebacivanje koncepta sa Boingove flote na novogeneracijsku Airbus flotu.
Novi avion u floti Transavia France-a registrovan je u francuskom registru kao F-GNEO, opremljen motorima CFM international LEAP-1A, u konfiguraciji kabine sa 186 sedišta u jedinstvenoj ekonomskoj klasi (single-class setup) i lizovan je od kuće Avolon koja je bazirana u Parizu na aerodromu Orly, odakle inače Transavia France saobraća na mreži na preko 200 linija i 120 destinacija. Ovaj A320neo dakle označava i tranzit kompanije sa Boing flote na Airbus, i kako kaže Transavia, usklađuje posvećenost Air France-KLM grupe i poboljšava ekonomske i ekološke performanse, što se takođe može tumačiti kao optimizirajuće unificirano pokrivanje svih operatora u grupi Airbus avionima, zapravo pre svega Transavia u Holandiji i Francuskoj i same kompanije Air France.
Grupa Air France-KLM je naručila 100 aviona iz familije Airbus A320neo još 2021. godine, sa opcijom za dodatnih 60 aparata, kako bi se obnovile flote KLM-a i Transavia Holland-a, a flota francuskog ogranka Transavie bila proširena. Do kraja 2024. Transavia France planira da saobraća sa 13 aviona A320neo zajedno sa aktuelnom flotom tipa Boeing 737-800 (67 aviona u floti), a novi avioni koji će polako pristizati, nude superiorne performanse, sa smanjenom bukom za 50%, manjom potrošnjom goriva za 15% i emisijom CO2, kao i sa smanjenim ukupnim troškovima za 10% u poređenju sa prethodnim modelima, koristeći SAF (Sustainable Aviation Fuel) bio održivo gorivo. Air France-KLM grupa ima za cilj, kako kažu, smanjenje emisije CO2 po putniku i pređenom kilometru za čak 30% do 2030. godine, i planira udela aviona nove generacije u flotisa 21% u 2023. na 81% do 2030. godine, doprinoseće trendu dekarbonizacije.
Novi avion u floti A320neo, F-GNEO planiran je za letove u domaćem i evro-mediteranskom saobraćaju, sa prvom planiranom destinacijom, za Porto (OPO) već 15. januara 2024.