Naslovna Vesti Istorija

Air Serbia u letnjem redu letenja- region pojačan, Njujork svakodnevno

Opensky

Apr 02, 2024

Nacionalni avio-prevoznik Air Serbia je započela operacije u letnjem redu letenja i po preliminarnim planovima, narednih meseci leteće na 77 destinacija u redovnom  kao i čarter saobraćaju. Zadnjih nedelja kompanija je revidirala neke frekvencije uključujući i plan flote koji nije definisan u ovom trenutku, dok su neki ACMI operatori izvesni u obavljanju saobraćaja kao što je Litvanski KlasJet i GetJet. Jedan od razloga promena i pomeranja tipova aviona i frekvencija letova jeste raskid ugovora sa grčkim operatorom Marathon Airlines usled incidenta sa avionom Embraer u februaru, ali ipak i sa nedavno najavljenom obnovom Embraer flote sa dva ili tri aviona koji bi pokrili veliki deo planiranog saobraćaja sa srpskim ili crnogorskim posadama. Zatim, pojačavanje i kompletiranje regionalne flote tipa ATR72-600 stabilizovaće većinu regionalnih linija, dok se u čarter saobraćaju očekuje povećanje broja letova, ali uopšteno gledajući, celokupna mreža je korigovana iz razloga fluktuacije u nabavci adekvatnog broja aviona kao i tržišnih činilaca poslovanja.

Nekoliko linija je u diskontinuitetu, tako da Kairo, Keln, Firenca, Marsej i Tel Aviv neće saobraćati ovog leta, dok su pojedine linije manje ili više redukovane, kao što je recimo Istanbul gde je smanjen broj nedeljnih letova za 6 u odnosu na prošlu godinu, Cirih je smanjen za dva leta u odnosu na prošlu godinu tako da će sad saobraćati sa 19 nedeljnih rotacija, London će ove sezone od početka ići na devet nedeljnih letova, dok je određeni broj linija u mreži smanjen za oko 1-2 leta nedeljno, a pojedini letovi čak i uvećani, čime se usklađuje optimizacija flote i reda letenja.

Frankfurt je pojačan na čak 13 nedeljnih polazaka što je za šest letova više nego prošle sezone, Madrid na 4 polaska, Bukurešt na 10, Lisabon na 3, Moskva na 19 polazaka (5 nedeljnih polazaka više nego prošle sezone), Palma de Majorka na 5 polazaka, Pariz na 16 nedeljnih polazaka, zatim pojačanja regionalnih destinacija, pre svega tokom pika sezone, uključujući i novu liniju za Mostar sa 3 nedeljne rotacije, zatim Dubrovnik na dnevnoj bazi polazaka, Split na 6 polazaka, Ljubljana i Zagreb sa po 16 nedeljnih frekvencija, dok će Tvat biti nešto manjeg inteziteta u odnosu na prošlu godinu sa 36 nedeljnih rotacija. Sve u svemu, bez noviteta u evro-mediteranu ako se poredi sa prošlogodišnjom ekspanzijom.

Linije iz Niša na ugovorenoj PSO osnovi (subvencionisane linije od javnog značaja) će funkcionisati na 7 destinacija, i to Beograd, Keln, Frankfurt Hahn, Istanbul i Ljubljana, uključujući i dve szonske linije za Atinu i Tivat. Po nekim nagoveštajima i predlozima resornog Ministarstva i Ministra Gorana Vesića, postoje indicije povećanja saobraćaja odnosno linija, mada bez detaljnijih planova u ovom trenutku. Iz Kraljeva će operisati 3 linije, odnosno dva nedeljna polaska za Istanbul i po 2 sezonska polaska za Tivat i Solun.

U dugolinijskom saobraćaju trenutno nema posebnih noviteta, koji se svakako očekuju u vidu pokretanja linija u SAD (Majami) i ka Kini (Gvangdžou i Šangaj), ali i nedavnim nagoveštajima mogućeg čarter saobraćaja ka Kubi tokom narednih meseci. Linija za Njujork će postepeno evoluirati do dnevnih polazaka tokom pika sezone, Čikago će leteti dva puta nedeljno sa uvećanjem na tri nedeljna leta od juna, a linija za Tjanđin ostaje ne nivou jednog nedeljnog leta. Dva dodatna aviona tipa Airbus A330-200 namenjenih interkontinentalnom saobraćaju i budućim linijama, trebalo bi tokom narednog perioda da stignu u kompanijsku flotu i unaprede dugolinijsku mrežu.