Wizzair održava „kurs“
Oct 12, 2023
Kako je izjavio Jožef Varadi, CEO Wizzair-a, italijanskim medijima u vezi njihovih aviona u Ukrajini, 4 letelice su ostale na području Ukrajine od početka ratnih sukoba, ali je samo jedan avion prebačen sa krizne teritorije iz Lavova u Poljsku, dok su 3 aviona ostala u Kijevu i navodno su izgubljena trajno. Zatim, od početka izraelske krize pre nekoliko dana samo, akcije kompanije su se strmoglavile za 6,2% dok su recimo kod konkurentnog Ryanair-a ostale na 3%, Easyjet je pao na 5,5% kao i drugi operatori poput Air France-a, Lufthanse ili IAG grupe (British airways), a trend uticaja se nastavlja zbog novonastale situacije. Od početka vojnog sukoba kompanija je među prvima stopirala svoj saobraćaj ka Izraelu što se odmah i afektovalo. Neki prevoznici još uvek limitirano operišu iz Izraela, a kako se navodi u nekim mađarskim medijima, izraelski studenti u Mađarskoj su čak tražili od Wizzair-a dodatne avione da bi ih prevezli u zemlju radi pridruživanja svojim sunarodnicima.
Medjutim, ako se uzme u obzir da je Wizzair preživeo Covid, treba pogledati malo i drugačije, kompanija je kalkulisala za ovu godinu 5,6 miliona putnika na osnovu inicijalne projekcije, a nastavlja se svakako i trend upošljavanja novih ljudi, zatim iskorišćenost aviona na svim linijama svih operatora grupe je 94-95% što je slično sa predcovid periodom, mreža linija se znatno širi, u junu 2024. Bukurešt će biti i definitivno najveća low-cost baza u Istočnoj Evropi sa 21 bazirana aviona i logističkim centrom, a kompanija u maju sledeće godine slavi i 20 godina postojanja. Što se tiče unapređenja operacija u Srbiji, kompanija svakako povećava broj letova u periodu oko nove godine što znači da će imati 96 nedeljnih letova na 21 destinaciji, dok je u Skoplju nešto jača situacija sa oko 20 letova više na nedeljnom nivou.