Air Serbia projektuje jaču flotu na bazi aviona E195 i dodatnih A320
Mar 24, 2025
Dry-lease, odnosno „suvi najam“ aviona je trasiran pravac u ovom momentu nacionalne kompanije Air Serbia, što znači da se avioni zakupljuju na uglavnom duži period upravljajući sopstvenim resursima u operativnom i tehničkom smislu.

Embraer E195 koji je već u saobraćaju (reg. YU-ATB) dobiće pojačanje već tokom aprila sa još jednim primerkom dok planovi govore o proširenju Embraer flote na još dva aviona tokom jeseni što znači da bi se ovaj optimalni avion našao u središtu operativnog delovanja kompanije pokrivajući komplaetnu mrežu u Evropi sa umerenim kapacitetom od 118 sedišta. Međutim, usled administrativnih papiroloških razloga komplet od još dva aviona ovog tipa nije uokviren za letnju sezonu u celosti. Evoluiranje tipa Embraer u kompaniji moglo bi eventualno i da definiše glavni bazni avion flote u narednom periodu, eventualnom nabavkom modernijih i naprednijih modela E2, koji kao paralela Airbusovog modela A220 imaju izvanredan potencijal mreže saobraćaja srpske kompanije.

Air Serbia trenutno raspolaže Airbus flotom od 3 aviona tipa A320 i 10 aviona tipa A319 od kojih su tri aviona transferovana u kompanijsko vlasništvo još prošle godine pod prihvatljivim uslovima u tom momentu. Četiri dugolinijsk aviona tipa Airbus A330-200 sada su se ustalila u floti „duge pruge“ te kompanija uz redovan saobraćaj pravi i ambiciozne planove eventualnih čarter operacija ili svakako dopune redovnog saobraćaja u Evropi tokom pika sezone. Jedan avion registracije YU-ARC trenutno je na redovnom održavanju i nije u operativnoj upotrebi do završetka tehničke provere, do sredine aprila. Na ovom avionu bila je planirana unificirana rekonfiguracija kabine u odnosu na postojeći Etihadov komplet, međutim taj posao biće pomeren za narednu zimu, dok je regionalna flota od 10 aviona ATR72-600 kompletirana i operativno upotrebna.

Saradnja sa bugarskom kompanijom Bulgaria Air, kao što smo već i navodili pre par meseci, je izuzetna, pa će tako osim aktuelna dva aviona tipa Embraer E190 kapaciteta 108 sedišta što je nešto manje u odnosu na model E195, koji ostaju u saobraćaju i ove sezone, stići još dva aviona ovog tipa na bazi wet-lease aranžmana odnosno najma aviona sa posadom, osiguranjem i tehničkom podrškom. Uz bugarske Embraere, Air Serbia bi trebalo da unajmi takođe na bazi wet-lease aranžmana još 4 aviona tipa A320 od Litvanskog lesora GetJet sa kojim postoji već kontinuirana saradnja.