Naslovna Vesti Istorija

Aerodrom “Nikola Tesla” beleži slab start godine, opšta nestabilnost ugrožava razvoj saobraćaja i putovanja

Opensky

Feb 21, 2025

Tokom prošlog meseca kompanija „Belgrade Airport“ je zabeležila neznatan pad prometa putnika za 1,2% u odnosu na isti period prošle godine, sa 564.085 putnika koji su koristili glavnu srpsku vazdušnu luku. Ukupno je opsluženo 6.852 putnika manje u odnosu na isti period 2024. a broj avio-operacija , odnosno poletanja i sletanja takođe je bio niži za 3,3%. Aerodrom navodi da je jedan od glavnih razloga umanjenje kapaciteta kompanije Wizzair za oko 25% (40.725 sedišta van operacija), mada ovaj low-coster, inače drugi operator na aerodromu već najavljuje baziranje četvrtog aviona i pokretanje linija za Friderichschafen i Alicante u letnjem periodu, kao i pojačanje postojećih kapaciteta i frekvencija, dok kompanija očekuje povratak i pojačanje operacija za oko 24% više nego prošlog leta.

Međutim, mesec februar takođe ima aktuelnu tendenciju pada prometa za oko 2.5%, broj dolazećih turista u manjem broju se delimično uticao i na ukupan bilans, lokalna nestabilnost u Srbiji i opšta geopolitička situacija dovode do tendencije pada prometa i perspektive celogodišnjih operacija, gde se pre svega misli na velike prevoznike kao što su Lufthansa grupa, KLM ili Turkish Airlines, koji imaju značajan kontinuitet biznis putnika, za koje je pitanje u kojoj će meri rasti njihov broj putovanja.

Pojedine kompanije kao recimo letonski Air Baltic koji će ukinuti ionako mali broj sezonskih letova, Qatar Airways koji će delimično redukovati linije tokom leta, nagoveštavaju procenu vrlo krhke stabilnosti rasta. Najavljeni štrajkovi, kao i aktuelni štrajk upravo 21. februara, koji je na nekoliko sati paralisao saobraćaj, imao je održavanje recimo na otkaze polovine dnevnih polazaka Turkish Airlines-a, mada i u isto vreme zbog lošeg vremena u Istanbulu, (koji je inače treći operator po prometu) kao i reakcionarnih kašnjenja kompanija Air Serbia i ostalih tokom vremenskog pika tokom dana.